Šūpļa dziesmas lietainiem vakariem: The xx – Coexist (2012)


Britu indie pop grupas The xx otrais albums Coexist klausītājus sasniedza septembra sākumā. Šoreiz, lai pārsteigtu ar vēl mazliet skumjāku un intīmāku skanējumu, kas ieturēts grupai tika raksturīgajā hipnotiskajā manierē. Kopumā, albums ir aptuveni tāds, kādu es no viņiem gaidīju, teju no galvas zinot grupas debijas albumu The xx, kas iznāca 2009. gadā. Tomēr, par ļaunu nebūtu nācis arī kāds pārsteigums. Man personīgi pietrūka kāda odziņa – vismaz viena dziesma, kas izceltos uz pārējo fona. Līdz ar to, šis albums man liekas pelēkāks par savu priekšgājēju.

Pirmo reizi klausoties albumu, ir grūti nošķirt kur beidzas viena dziesma un sākas nākamā. Albuma skanējums ir viengabalains. Grūti spriest vai šajā gadījumā tas ir labi vai slikti. Man labpatiktos domāt, ka šī ir tāda chillout melanholiska mūzika kā radīta lietainiem rudens vakariem. Dziesmas lielākoties par attiecībām – izjukušām, nesalabojamām, salabojamām u.c. Lai gan tās neapšaubāmi ir skaistas, man pietrūkst oriģinalitātes, kas bija grupas debijas albumā. Pirmo reizi izskrienot (cik nu var izskriet šādā downtempo gadījumā) cauri albumam nespētu nodungot nevienu no dziesmām, tomēr ar katru klausīšanās reizi, jau izdalās ar vien jauni favorīti. Bet arī tas, manuprāt, ir raksturīgs The xx – viņi iesakņojas tikai ar laiku.

Mani visvairāk uzrunāja dziesma Try, kas bija pirmā, ko pamanīju klausoties albumu, pateicoties savam īpatnējajam, pat biedējošajam iesākumam. Pie sirds man pieķērās arī Missing, kas bija vēl īpatnējāka savā skanējumā un ”paņēma” mani ar saviem kāpinājumiem un kritumiem, kā arī Tides, kas man visvairāk atgādināja dziesmas no iepriekšējā albuma. Līdzi dungojama un savadi mierinoša man likās arī dziesma Unfold un labprāt klausījos arī dziesmu Swept Away.

Šis noteikti ir albums, kas uzrunās tos, kas ar The xx ir pazīstami, no iepriekšējā albuma laikiem, kā arī tos, kurus nebaida lēnas, bet tai pat laikā, zināmā mērā dinamiskas dziesmas. Tā kā man vienkārši ļoti patīk The xx mūzikas stils, dodu Coexist 8 Tējtasītes, jo par spīti paredzamībai, vismaz priekš manis šī varētu būt izcila klausāmviela garos pārbraucienos, kad gribas mierīgi padomāt un pavērot garām slīdošo rudens ainavu.

13 komentāri

  1. Laikam pamēģināšu, ja saki, ka “lēnas, bet tai pat laikā, zināmā mērā dinamiskas dziesmas”.

    Like

    1. Manuprāt, šīs dziesmas, par spīti savai pasivitātei, tik un tā pamanās nogādāt to īpašo muzikālo lādiņu līdz klausītājam. Kas zina, varbūt iepatīkas :)

      Like

  2. Noklausījos. Ļoti patika! Izrādās, ka dziesmu “Angels” biju jau piefiksējusi radio klausoties kā ļoti patīkamu. Tiešām lieliska mūzika lietainam vakaram. Būs jānoklausās arī pirmais albums. Pa īstam spēs novērtēt tikai tie, kam ir laba skaņas aparatūra vai arī labas “ausis”.

    Like

    1. Pirmo albumu noteikti rekomendēju. Man pašai tas stāv pēdējo gadu mīļāko albumu plauktiņā.

      Like

  3. :) Tu pat mani ieinteresēji! :)
    Vakarā pameklēšu un noklausīšos… :)

    Like

    1. Ja patīk tāds mazliet flegmatisks mūzikas stils, varētu iet pie sirds :)

      Like

      1. :D man ir savāds redzējums uz mūziku, man nepatīk kāds konkrēts mūzikas virziens, man patīk no visa pa drusciņ… :)

        Like

  4. Starp citu ir tikai viens klips pieejams no trim, kurus ievietoji! :P

    Like

    1. Ak, internets un autortiesības…nekas nav mūžīgs :D
      Man mūzikas gaume arī dikti dažāda, bet The xx skumjajiem gabaliem atradu vietu rudens dziesmu atvilktnē.

      Like

      1. :D es šodien šo dziesmu klausos uz apli! :D -> http://www.youtube.com/watch?v=16N8Zhhhins
        Un, tajā pat vārdu īsti nav :D

        Like

        1. P.S. – Tu mēdz arī e-pastu iečekot? :) Es it kā Tev pirms kāda liaka uzrakstīju vēstuli, vnk neesmu pārliecināta, vai saņēmi! :)

          Like

          1. Dziesma tā neko :)
            Tas e-pasts, kas redzams pie mana konta, ir grimis aizmirstībā, viņu pārbaudu reizi simt gados :D Ar mani visērtāk var sazināties caur gmail e-pastu, kas norādīts tepat bloga sānu joslā. Bet vēstuli esmu saņēmusi, tikko pamanīju. Labi, ka pateici, citādi paslīdētu garām :)

            Like

            1. tagad zināšu! :)

              Like

Atstāj atbildi

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 373 other followers

