12 points goes to…


Šogad, tāpat kā katru gadu, arī es skatījos visu lamāto Eirovīziju. Par Latviju nekomentēšu, pietiekami daudzi jau interneta vidē ir uzvārījušies. Par citām dziesmām gan varētu parunāt.

Dramatiska un ļoti laba šogad man likās Ukrainas dziesma – teicama balss un lielisks izskats/interesants apģērbs, turklāt meitene arī aktieriski turējās līmenī. Un kas ļoti svarīgi, dziedāja paldies Dievam bez akcenta. To gan nevarētu teikt par Krieviju. ..Bet tas nav nekas jauns. Žēl, jo pati Krievijas dziesma muzikāli nebija slikta, patīk tādi pasaules mūzikas elementi. Tikai tas vokāls manām ausīm nebija klausāms. Kaut kādā ziņā līdzīga likās Spānijas dziesma, par kuru tad beigās arī atdevu savu balsi. Sākotnēji skatījos klipu un nodomāju – vizuālais lieliski, muzikālais pavadījums ok, bet čalis varēja nedziedāt. Tomēr klausoties finālu, viss nostājās savās vietās, par spīti incidentam ar dejot gribošo skatītāju.

Patika arī Islandes tucīgā dziesma ar smuko francisko frāzīti un plašo solistes balsi. Arī grieķi ar Opā! Pirmo reizi kad klausījos, man izraisīja tikai smieklus, ar otro jau gribējās noklausīties vēlreiz. Vienīgais, kas nepatika, ka viņi nomainīja savus dramatiski melnos ģērbus uz baltiem. Kaut gan no otras puses, kerzas pie baltajiem izskatījās iespaidīgāk. Jāpiebilst, ka dīvaini slāviski priekš grieķiem, sākumā domāju, ka uzstājas vīriešu kārtas Ruslana.

Vēl izcelt gribētos Albānijas dziedātāju, plus no manis par stilīgo žaketi un feini aizsmakušo balss toni. Un par spīti absolūti nejēdzīgajam dziesmas tekstam, mani paņēma arī Rumānija ar savām kičīgajām klavierēm un lateksa kostīmu. Tiesa ‘’ķīmiju’’ abu dziedātāju starpā jutu tikai pusfinālā. Finālā, tāpat kā Islandei kaut kas mazliet bija pazudis. Kas ir žēl – ārpus fināla palika igauņu dziesma, kas manuprāt bija arī diezgan loģiski, jo kā izteicās Streips ‘’dziesma bija gudra’’ . Tāpat žēl par kaimiņiem lietuviešiem, jo dziesma, manuprāt, ir teicama ballīšmūzika, bet jau atkal – ne jau Eirovīzijai.

No saldā gala, jāsaka tīri klausāmi bija dāņi, kas stila ziņā atsita iepriekšējos dāņu uzvarētājus brāļus Olsenus. Žēl, ka līdz finālam netika zviedru meitene ar ģitāru – tajā sirsnībā bija kaut kas foršs. No spēka balādēm patika Gruzija un arī Azarbeidžānas Drip Drop. Un lai gan nesapratu ne vārda, ar emocijām mani paņēma arī Izraēlas dziesma. ”Smagais”  gals (nu ļoti jau nu smags😀 ) šogad tikai ar divām dziesmām pārstāvēts, un neviens mani nepriecināja, kas ir dīvaini jo bēgot no sīrupa Eirovīzijā, es meklēju iespējami roķīgākos. Atšķirībā no lielā vairuma Eiropas, Manga man nepatika. Pārāk daudz ārišķības, nenoticēju.

Man nesaprotamākā dziesma bija Serbu gabals, kam īsti pat nespēju atrast definīciju. Tā pat arī nesapratu, ko īsti finālā darīja Īrija. Anglija, mani vairs nevar pārsteigt ar savu garlaicību. Francija likās tik tālu no manas letiņu mentalitātes cik nu var būt. Plus, organiski neciešu šāda stila mūziku. Vācija šogad bija labāka, kā parasti, taču personīgi man tā nelikās uzvarētājdziesma. Šis stiliņš man krietni atgādināja Stefanie Heinzmann vai kaut ko nedaudz no Lily Allen. Dziesma tipiska popdziesma, kas varētu skanēt radio n reizes dienā, ko tā gan jau ka arī ir darījusi un darīs.

Komentēt

