Cupcakes…? Cupcakes!!!


Šodien gribējās nedaudz saldināt dzīvi, tādēļ izmēģināju jau sen šajā blogā pamanītu recepti ar angļu kūciņām – cupcakes (neprasiet kā tas tulkojās latviski).  Tā kā man pie sirds tuvs  viss, kas formas vai garšas ziņā līdzinās maffiniem, šīs mazās kūciņas mani acumirklī uzrunāja. Recepte un pagatavošanas process ne sarežģītāks par maffinu receptēm.

Sastāvdaļas mīklai: 1 1/3 glāze miltu, 1 glāze cukura, 1 liela ola, 1 glāze paniņu,  50 g. sviesta, ½ tējk. cep. pulveris,  ½ tējk. sodas, 1 tējk. vaniļas ekstrakta, šķipsniņa sāls.

Sastāvdaļas glazūrai: 30 g. svaigā siera, 5 ēd. k. sviesta, 2 tējk. vaniļas ekstrakta, 2-2,5 glāzes pūdercukura.

Pagatavošana:

1. Bļodā sajauc miltus, cepamo pulveri, sodu un sāli.

2. Otrā bļodā sablenderē sviestu ar cukuru un tad pievieno olu un vaniļas ekstraktu un atkal sakuļ. Tā kā man pa rokai nebija blendera, savukārt mikseris ir tāds mazliet pensionārs, es izlīdzējos maisot tāpat ar roku. Galvenais ir panākt, lai cukurs sviestā izkūst.

3. Kad tas izdarīts, pusi miltu maisījuma pievieno sviesta masai un izmaisa. Tad pielej paniņas un atkal izmaisa. Un pievieno atlikušo miltu maisījumu, protams, vēlreiz izmaisot. Man receptē norādītais paniņu daudzums šķita nedaudz par lielu, tādēļ pilnu glāzi mīklā tā arī neielēju, lai mīkla nesanāktu pārāk šķidra.

4. Kad mīkla ir izmaisīta, to sapilda maffinu panniņā, papīrīšos un liek krāsnī aptuveni uz 20 minūtēm. Es liku aptuveni 2 ēdamkarotes mīklas vienai kūciņai, taču jāņem vērā, ka mīkla krāsnī krietni uzpūtīsies, tādēļ, ja ir vēlme dabūt ”piezemētākas” kūkas, mīklu vajadzētu likt mazāk.

5. Kamēr kūkas cepās, laiks pagatavot glazūru. Bļodā sajauc svaigo sieru (es izmantoju 12% Philadephia, jo biju ziņkārīga ar ko šis atšķiras no Mascarpones, ko reiz liku siera kūkā) un sviestu. Receptē bija norādīts, ka nepieciešamas 5 ēdamkarotes sviesta, es šo daudzumu nedaudz samazināju, nomainot ēdamkarotes pret deserta karotēm. Pievieno 2 tējkarotes vaniļas ekstrakta.  Un tad, maisot pievieno pūdercukuru. Arī šeit receptē norādītais daudzums man šķita par lielu, tādēļ norādīto 2 – 2,5 glāžu vietā man pietika ar apmēram 1 ½ glāzi. Glazūru kārtīgi izmaisa vai sablenderē, līdz pūdercukurs, iespēju robežās, ir izkusis. Jāpiebilst, ka glazūra man, taupīgi dzīvojot, palika pāri.

6. Kad kūkas izcepušās, tās atdzesē un glazūru iepilda konditorejas piltuvē. Uzmanīgi izveido vēlamo zīmējumu uz kūciņām. Man šāds brīnums mājas nebija, tāpēc paveicās atrast vienu iekš Rimi tikai pa 1.30 Ls. Jāsaka, savu funkciju pilda ļoti labi, par spīti cenai.

Galarezultāts – no vaiga glīts un apetīti veicinošs kārums pie tējas tases vai piena glāzes, ir gatavs. Virskārta ir brūna un kraukšķīga, taču iekšā pati kūka mīksta un gaisīga. Saldummīļiem prieks garantēts, pateicoties mega-saldajai glazūrai. No mīklas daudzuma sanāk 12 kūciņas.

Komentēt

