Ticēt vai neticēt Ziemassvētku vecītim?


Nesen skatījos tradicionālo pirmssvētku Viens Pats Mājās un redzēju kā Kevins pieiet pie visai nožēlojama paskata Ziemassvētku vecīša un viņam tieši acīs pasaka: ”Es zinu, ka tu jau neesi īstais, bet es zinu, ka tu strādā pie viņa.” Šis teikums man lika atcerēties savu bērnību, kurā es diezgan ilgi ticēju brīnumam, Ziemassvētku vecītim,  un viņa noliktajām dāvanām zem eglītes. Maķenīt paaugoties, es līdzīgi kā Kevins, domāju, ka tie visi pārējie nav vecīši, bet īstais joprojām eksistē, tur Lapzemē. Un viņš patiešām (mēģināju nedomāt kādā veidā) spēj apdāvināt visus labos bērnus. Tad pavisam, pavisam nemanot realitāte ielauzās mazā bērna fantāzijā, un es pārstāju tam ticēt, sākumā par to nedomājot, pēc tam vienā dienā vienkārši saprotot, ka dāvanas zem eglītes ir jāsagādā pašai, un to dara arī vecāki. Nekas konkrēts jau neizbojāja brīnumu, tas vienkārši izzuda. Tomēr, kur viņš palika?

Ar šo gribu sacīt, ka tik īpašus Ziemassvētkus kā bērnībā, pieaugot vairs neesmu piedzīvojusi, un visticamāk arī nepiedzīvošu, jo tas, ko redz bērna acis ir daudzkārt skaistāks un krāsaināks. Lielākajai daļai manu draugu, vēl nav savu mazo ķiparu, kam gādāt par brīnumu, tādēļ man nav ne jausmas kā īsti ir šodien? Gribētos jau cerēt, ka ir lietas, kas nemainās, bet, tomēr man ir jautājums – cik ilgi mūsdienās bērnam iespējams saglabāt šo Svētku sajūtu, laikā, kad ir tik daudz mediju ietekmes, informācijas pārbagātība, un daudz reālistiskāks skatījums uz dzīvi?

2 komentāri

  1. Šodien Valmierā bija Coca-Colas Ziemassvētku auto. Nekad nebija sanācis pieiet klāt un bez maz aptaustīt. Tas man uzbūra Tādu svētku sajūtu, ka smaids vēl tagad sejā. Es ticu vecītim vēl joprojām, tas nekas, ka dāvanas zem eglītes noliek kāds ģimenes rūķītis:)

    Like

    1. Coca-Colas auto man vienmēr ir asociējies ar Ziemassvētkiem. Tiklīdz TV parādās tipiskā vecīša un Coca-Colas mašīnas reklāma, tā zinu, ka Svētki ir jau tepat ap stūri. Neesmu bijusi mašīnu klātienē apbrīnot, žēl, ka nezināju par šādu iespēju šodien 🙂

      Like

Komentēt

