Mans vasaras trīsdesmitnieks – grāmatas, kino un vietas


Palasījos Mēnesmeitēna blogā publicēto 101 lietas topu, kas jāpaveic 1001 dienas laikā, un secināju, ka labprāt tādu uzstādītu arī sev. Bet, tā kā es pietiekami labi sevi pazīstu, lai zinātu, ka noteikti neizpildīšu 101 lietu, aprobežošos ar laika posmu šī vasara, tātad atlikušie 3 mēneši, un dalīšos ar 10 literārajiem labumiem, ko plānoju izlasīt, 15 filmām, ko vēlos beidzot noskatīties, kā arī apņemšos šīs vasaras laikā apmeklēt vismaz 5 neiepazītas vietas Latvijā.

Mana pirmā šīs vasaras apņemšanās ir izlasīt 10 grāmatas. Tā kā esmu tik pat šizofrēniska grāmatu lasītāja, kā mūzikas klausītāja, šobrīd paralēli  iesāktas man stāv vairākas grāmatas, kuras ceru līdz vasaras beigām beidzot pabeigt:

  1. E. L. James. Fifty Shades of Grey triloģija izlasīta
  2. Bernārs Verbērs.Enģeļu impērija izlasīta
  3. Patriks Ness. Jautājums un Atbilde izlasīta
  4. Stīvens Presfīlds. Cīņa par radošumu izlasīta
  5. Bernārs Verbērs. Mēs-Dievi izlasīta
  6. Dž. R. R. Mārtins. Troņu spēle izlasīta
  7. Emma Donohjū. Istaba izlasīta
  8. Inga Žolūde. Sarkanie bērni
  9. Lorēna Olivera. Delīrijs izlasīta
  10. Nils Geimens. Amerikāņu Dievi izlasīta

Ja atliks laiks, par ko es šaubos, zinot savu absolūto slinkumu, vēlētos izlasīt arī grāmatas, kas visticamāk ietilps jau rudens lasāmvielā, tādēļ tieši neattiecas uz vasaras trīsdesmitnieku:

  1. Ursula K. le Gvina – Tumsas kreisā roka
  2. Orsons Skots KārdsEndera spēle
  3. Shirley Conran – Lace
  4. Frederiks Beigbeders – 14.99 eiro (atjaunots)
  5. Osho – Tikai mācies būt pats izlasīta
  6. Marks KriksKafkas zupa
  7. Kadzuo Išiguro – Neļauj man aiziet (atjaunots)

Kā arī  vēlos pārlasīt plauktā apputējušo  Džeimsa N. FrejaKā uzrakstīt sasodīti labu romānu, pieķerties Charlaine HarrisTrue Blood grāmatu sērija turpināšanai un izlasīt noslēdzošo Sophie Kinsella – Confessions of a Shopaholic grāmatu sērijas darbu – Mini Shopaholic atslodzītei.

Otrā vasaras apņemšanās ir kino. Mana aizraušanās ar seriālu skatīšanos, likusi atstāt novārtā tieši kino baudīšanu. Apņemos šovasar to labot. Šis saraksts kalpos kā motivācija, jo pēc katras noskatītās filmas apņemot uzrakstīt arī savas pārdomas par to. Sarakstā filmas, kuras gribu redzēt jau ļoti sen, kā arī filmas, ka tikai tagad sasniedz kino ekrānus. Pirmās piecas ir filmas, kas ir aktuālas šovasar, jo tikai tagad parādīsies kinoteātros. Nākamais sešinieks apzīmē tās, kuras pēdējā laikā neesmu paguvusi noskatīties, savukārt trešajā daļā ir vecākas filmas, kuras plānoju noskatīties jau kādu laiciņu.

  1. Snow White And The Huntsman (2012) noskatīta
  2. Abraham Lincoln: The Vampire Hunter (2012) noskatīta
  3. Rock Of Ages (2012) noskatīta
  4. Cosmopolis (2012) noskatīta
  5. Brave (2012) noskatīta
  6. The Raven (2012)
  7. Wuthering Heights (2011) noskatīta
  8. The Awakening  (2011) noskatīta
  9. Rum Diary (2011) noskatīta
  10. We need to talk about Kevin (2011) noskatīta
  11. Shame (2011)
  12. Pulp Fiction (1994)
  13. Garden State (2004) noskatīta
  14. Toast (2010) noskatīta
  15. Factory Girl (2006) noskatīta

Nākamā šīs vasaras apņemšanās daļa ir mūsu pašu Latvijas apceļošana, kurai šogad cerams sanāks veltīt nedaudz laika. Plānoju doties pafotografēt manai dzīves vietai tuvākos objektus šeit pat Vidzemē, kā arī beidzot paviesoties Kurzemē un Latgalē. Plāni allaž mainās, un ne visus no tiem izdodas īstenot, taču atskaites punktam esmu nolēmusi šovasar apmeklēt vismaz 5 vietas vai pilsētas, kurās neesmu bijusi vai arī esmu bijusi tik sen, ka šo vietu burvība man ir zudusi. Līdz ar to aizsākšu blogā nelielu foto rubriku, kas būs veltīta tieši fotogrāfijām un atstāstiem par šīm vietām.

21 komentāri

  1. Dainis Gžibovskis · · Atbildēt

    Lielisks saraksts.
    Es arī gribētu tādu sastādīt, bet sāku saprast, – ja to izdarītu, tad iedzītu sevi depresijā, jo man vienmēr ir vismaz 20-30 grāmatas, kuras gribu izlasīt un tikpat filmu, kuras gribu noskatīties. + Laika gaitā nāk klāt jauna “must read” lasāmviela un “must see” filmas.

    + Secināju, ka šādus sarakstus arī nedrīkstu lasīt, jo nu arī mans grāmatu un filmu saraksts ir mazliet paplašinājies. 😀 Tik daudz labu filmu un grāmatu, bet tik maz laika…

    Like

    1. Varbūt vajag sākt ar pašu mazumiņu, pakāpeniski sarindojot to, ko gribas lasīt/redzēt visvairāk? Kaut gan, es Tevi saprotu – paskatos uz savu imdb ”watch list” un paliek sevis žēl, nedomāju, ka drīzumā varētu iespēt noskatīties visu tur atzīmēto. 😀

      Like

      1. Dainis Gžibovskis · · Atbildēt

        Kad runa ir par literatūru un kino, tad man nepastāv tāda doma “vai man būs laiks, lai to visu izlasītu/noskatītos?!” Tas ir gluži kā mazam bērnam, – gribu un viss. 😀

        Rekordu ar grāmatām sasniedzu pagājušā gada decembrī, – uz naktsgaldiņa bija 11 grāmatas. 😀

        Like

        1. Uz mana šobrīd atrodas 5 un jau tās spiež manu sirdi 😀

          Like

  2. Sasmējos,jo man nesen uznāca vēlme uztaisīt līdzīgu sarakstu.Kaut ko pat iesāku,melnraksts vēl stāv saglabājies,bet tas uznāca ceļojums,saslimu.Man gan bija plānā tikai grāmatas un filmas.Iespējams tomēr pabeigšu un publicēšu arī savu sarakstu. 🙂
    Man no tās minētās autores Ursulas le Gvinas ”Jūrzemes sērijas”grāmatas stāv grāmatu plauktā.Neesmu visas grāmatas izlasījusi,tikai pirmās divas.Tās man patiešām patika. 🙂

    Like

    1. Re, kā tās domas lido pa gaisu 🙂
      No Ursulas le Gvinas vēl neesmu neko lasījusi, bet apņemos to drīzumā mainīt. Jau tagad šķiet, ka man patiks.

      Like

  3. Man pašlaik ir milzīgs grāmatu un filmu saraksts, bet būtu forši uztaisīt ko līdzīgu ar noteiktu laika limitu. Lieliska ideja un daudzas jaukas lietas tavā sarakstā. 🙂

    Like

    1. Prieks, ka noderēja. Gaidīšu arī Tavu sarakstu! 🙂

      Like

  4. Ļoti jauka ideja. Man jau nagi niez uztaisīt līdzīgu 😀 Lasīšanas plāns gan jau +/- sastādīts. Un Latviju es nedēļu apceļoju dažus gadus atpakaļ, lai gan labrāt darītu to atkal. Vēl daudz palika neredzēts. Vidzemē varu tev ieteikt divas smukas dabas takas: dabas taka gar Amatu, Niedrāju-Pilkas purva taka. Ar riteņiem pa veco taku gar Baiļiem uz Brenguļiem arī smuki. No Kurzemes man joprojām spilgtā atmiņā Kara muzejs Zantē, Latgalē man elpa aizrāvās no Velnezera un Teirumniku purva takas skaistuma.

    Like

    1. Paldies par ieteikumiem! 🙂 Latvijā tiešām ir daudz skaistu vietu, par kurām nav ne jausmas. Neesmu bijusi nevienā no Tevis nosauktajām vietām, bet gribētos tiešām kaut kur pie neskartas dabas pabūt. Par Velnezeru ir dzirdēts, iegūglēju, izskatās tiešām skaisti. Tas tiešām varētu būt viens no galamērķiem, jo bija doma doties arī uz Aglonu.

      Like

  5. Lasītāja · · Atbildēt

    Tavā filmu sarakstā ir vairākas, kas uzņemtas pēc grāmatām. Varbūt ir vērts vispirms izlasīt, ja vēl neesi to izdarījusi. (Latviešu valodā visus vārdus ar lielajiem burtiem raksta laikrakstu un žurnālu, bet ne grāmatu vai filmu nosaukumos.)

    Like

    1. Zināju, ka Abraham Lincoln: The Vampire Hunter ir uzņemta pēc grāmatas, bet esmu kaut kā pabaidījusies lasīt – liekas, ka tur gaidāms kaut kas ļoti dīvains. Varbūt filma mainīs domas.
      Rum Diary gan būtu vērts izlasīt pirms filmas. Par Cosmopolis nemaz nezinātu, ka ir arī grāmata, ja Tu nebūtu ieteikusi palūkoties. Šobrīd no šī saraksta lasījusi esmu tikai Wuthering Heights, kas man ļoti patika.

      Par tiem lielajiem burtiem, es pašķielēju uz grāmatu vākiem un rakstīju, kā bija tur, bet tā kā ”Troņu spēle” , ”Sarkanie bērni” un ”Endera spēle” bija drukātiem burtiem, tiešām neaizdomājos, ka otrais vārds bija jāraksta ar mazu burtu. Turpmāk zināšu 🙂

      Like

      1. Lasītāja · · Atbildēt

        “Ruma dienasgrāmata” ir arī latviski, nemaz nav līdzīga “Bailēm un riebumam Lasvegasā”. Pārliecinoši aprakstīta trīsdesmitgadnieku krīze.
        Par Kevinu arī ir grāmata, to es kādreiz gribētu izlasīt.

        Like

  6. […] atgādināja par agrāko domu ko tādu taisīt,var izlasīt arī tējtasītes blogā—>šeit By happynorelle • Posted in Ekrāna prieki,Grāmatu plaukts,Haotiskas piezīmes par visu […]

    Like

  7. Arī vēlos noskatīties šīs trīs filmas ->
    1. Abraham Lincoln: The Vampire Hunter (2012)
    2. Cosmopolis (2012)
    3. Brave (2012)
    Esmu jau noskatījusies šo te -> Snow White And The Huntsman (2012) , ja gadījumā neesi redzējusi, filmas sākumā rādīs kā pļauj labības lauku, iesaku pievērst uzmanību vīrietim kurš pļauj labību vidū (apakšā, it kā ekrāna visdu tuvāk labai pusei) ! 😀 Es tā smējos… 😀 😀 😀 Es diemžēl ievēroju sīkumus, vaļējus auskarus (Bel Ami), nepareizas darbības (kā šai filmā) utt…
    Lai Tev izdodas, mazā! 🙂

    Like

    1. No šīm filmām Cosmopolis ir viena no manām gaidītākajām, Brave man dikti iepatikās dēļ galvenās varones mežonīgi sarkanajiem matiem treilerī. Un Abraham Lincoln: The Vampire Hunter – nezinu, ko sagaidīt, bet domāju, ka viņa būs interesanta.

      Snow White And The Huntsman noskatījos pirms Tava komentāra, bet nepamanīju to vīrieti, kas pļauj labību. Ko dīvainu viņš darīja? 🙂

      Par izdošanos, esmu tikai ceļa sākumā – pabeigta pusotra grāmata un noskatīta viena filma 🙂

      Like

      1. Lūk ir izkapts -> http://www.learnersdictionary.com/art/ld/scythe.gif
        Un, asākā mala izkaptij ir iekšmala vai ne? Tā arī pļauj labību. Bet viņš centās pļaut ar neaso izkapts malu! 😀

        Like

        1. Laikam amerikāņiem ar to pļaušanu tā bēdīgāk 😀

          Like

  8. Elizabete · · Atbildēt

    Kā jau aptaujā atbildēju, meklēju kaut ko googlē un ieklīdu te. Trāpīju tieši uz šo rakstu, un, tā kā pati tagad veidoju savu “Atvaļinājumā paveicamo darbu sarakstu”, ieinteresējos. Lasīju un priecājos… Gan grāmatas, gan filmas atkārtojas arī manā sarakstā… Izņemot, protams, Verbēru. (Visticamāk atrodamies dažādās realitātēs, jo viņa domu veids man tomēr nav saprotams). Lai nu kā… Tiku līdz teikumam “kā arī pārlasīt plauktā apputējušo Džeimsa N. Freja – Kā uzrakstīt sasodīti labu romānu” – Opā! Man taču arī skapī viens tāds stāv. Nav gan līdz galam izlasīts (Pēc katras nodaļas tā vien gribas kaut ko parakstīt. Pēc nākamās – izlabot. Un tā līdz bezgalībai. manā gadījumā – sēdi skapī neizlasīts).
    Tā nu – paldies! “Sasodīti labais romāns” atkal redzēs dienas gaismu un kļūs par pirmrindnieku manā izdarīto lietu sarakstā. 🙂

    Like

    1. Par Verbēru, viņam ir tāds jokains skatījums uz lietām, bet lasot ”Eņģeļu impēriju,” man ļoti iepatikās dažas atziņas, ko pat gribējās pierakstīt. Iepriekš nebiju lasījusi nevienu viņa darbu, bet laikam jau sanāk, ka es lidinos tajā pašā realitātē, kur viņš. 🙂 Tagad ķeršos pie ”Mēs Dievi” redzēs vai arī tā būs uz mana viļņa.

      ”Kā uzrakstīt sasodīti labu romānu” man patika toreiz, kad lasīju, taču kā jau Tu minēji, gribējās tās atziņas paturēt prātā, un manā gadījumā tobrīd informācijas laikam bija par daudz – tā arī neizlasīju līdz galam. Tagad lasīšu vēlreiz un mēģināšu saglabāt prātā (vai varbūt pat kladē) svarīgāko.

      Like

Komentēt

