Kādēļ Holivudai nevajadzētu ekranizēt pasakas: Snow White And The Huntsman


Noskatījos kārtējo Holivudas mēģinājumu iemīļoto bērnības pasaku pārvērst mūsdienu tehnoloģijām atbilstošā kino produktā – Snow White And The Huntsman. Uz filmu devos ar interesi, jo pats pasakas koncepts man vēl nebija apnicis par spīti Alice In Wonderland, Red Riding Hood, Beastly, Once Upon a Time un Mirror Mirror… Nu labi, varbūt tomēr bija mazliet apnicis, bet to visu varēja labot spoži un oriģināli pārveidota pasaka. Diemžēl šī filma tāda nebija.

Stāsta pamatā klasiskā pasaka par Sniegbaltīti, izņemot to, ka šajā gadījumā meitene kļūst par cīnītāju pret savas karalistes apspiedēju ļauno karalieni Ravennu (Charlize Theron), un viņai pie sāniem ir izskatīgais dzērājs Mednieks, šobrīd tik pazīstamā Chris Hemsworth personā. Būtu jau labi, ja vien pati Sniegbaltīte (Kristen Stewart) būtu uzņēmusies jel kādu darbību, parādījusi jel kādu emociju gammu, vai kaut attāli radījusi solīto karotājas tēlu. Stereotips par Stjuartes aktrises dotumiem nudien ir pamatots, jo viņas tēlojums šajā filma ir tik pat sasalis, lai neteiktu atsaldēts, kā citās, kur esmu viņu redzējusi. Diemžēl labāku stāvokli nepadarīja arī karaliene, radot nevis iespaidu par ultimate ļaunumu, ko acīmredzot vajadzēja nodrošināt tam, ka lēdija filmas sākumā ēda kanārijputniņu iekšas, bet gan atstāja nelaimīgas, histēriskas sievietes iespaidu, kuras motivācija cīnīties par varu bija noslīkusi kopā ar pārējo filmas loģiku un ticamību.

Ņemot vērā vājos sieviešu tēlus, vienīgais, kas filmu spēja glābt bija Chris Hemsworth un septiņi rūķīši, kas pienesa filmai nelielu komisma daļu, un mazliet vairāk dzīvības. Tieši satiekoties ar rūķiem pasaku mežā, es beidzot pamanīju slavētos specefektus. Viss būtu labi, ja tie tik burtiski neatsauktos un jau minēto Alice In Wonderlandbet tas nav brīnums ņemot vērā, ka abām filmām savu roku pielicis viens un tas pats producents Joe Roth. Par spīti tam, man ļoti patika jaukais bruņrupucis un pārējie datorizētie dzīvnieki mežā. Neslikts bija arī tumšais mežs ar visām savām šausmām, tomēr, manuprāt, filma mēģināja radītu vizuālo gotiku, bez saturiskā pavadījuma.

Efektu ziņā būtu prasījušās arī krietni efektīvākas kaujas ainas, jo pirms filmas noskaņojos, ka dodos uz action, kur tiks izvicināti zobeni. Iespējams Game Of Thrones mani ir izlutinājis, jo, atšķirībā no seriāla, šajā filmā cīņas ainas, kas būtu pieminēšanas vērtas, es neredzēju. Un tas absolūti nenozīmē, ka man būtu kārojies vairāk gaļas, drīzāk vairāk emociju. Saprotu, ka filma ir paredzēta arī jaunai auditorijai ar reitingu PG-13, tomēr tāds pats reitings bija arī Hunger Games, un tur līdzpārdzīvojums par netaisnību un nežēlību neizpalika, par spīti tam, ka nežēlīgo ainu bija ļoti maz. Tāpat salīdzinot ar Katnisu no Hunger Games, šī Sniegbaltīte ir daudz vājāka būtne, lai gan apstākļi to nebūt neatļauj.

Kopumā esmu vīlusies, ka šo filmu neuzņēma labāk, jo man tiešām patika tās ideja, bet izpildījums bija vājš, tāpat kā varoņu savstarpējā ķīmija un dialogi. Arī aktieru sastāvs man šķita neatbilstošs. Iepriekš karalienes loma tika piedāvāta Winona Ryder, kura, manuprāt, bija daudz piemērotāka lomai, nekā zeltmatainā Charlize Theron. No mednieka lomas atteicās vesela plejāde labu aktieru – Johnny Depp, Viggo Mortensen kā arī Hugh Jackman, kurš pēc manām domām, būtu daudz atbilstošāks medniekam. Filmas specefekti bija labi, taču man atmiņā joprojām bija iepriekšējā filma, ko redzēju uz lielajiem ekrāniem – Dark Shadows, un jāsaka, ka Bērtona gara darba vizuālais izpildījums priekš manis, tomēr bija pārāks.

Acīmredzot auditorijai filma tomēr ir patikusi, jo stāsts par Sniegbaltīti piedzīvos arī otro daļu. Šobrīd es dotu filmai tikai 6 Tējtasītes par mīlīgo bruņurupuci un skumjo ainu pie ugunskura, kā arī elementiem, kas atgādināja bērnībā tik iemīļoto filmu Neverending Story. Treileris šeit.

4 komentāri

  1. Piekrītu tavam viedokli.
    Stjuarte tiešām pilnīgi nekādas emocijas filmas laikā neizrādīja. Man liekas, ka vienīgā filma, kurā man viņa patika, bija The Runaways. Hemsvorts man patika, arī viņa tēls bija izveidots samērā interesants.
    Varēja vien izveidot laimīgas beigas un nemaz otro daļu nefilmēt.

    Like

    1. Es ”Runaways” tā arī nenoskatījos līdz galam, kas man ir visai neraksturīgi. Iespējams, bija jādod filmai iespēja, iespējams man vienkārši ir aizspriedumi pret Stjuarti…

      Sniegbaltītei otro daļu, manuprāt, tiešām nevajag, bet nu naudiņu pelnīt jau visiem gribās. Pēc aprautajām beigām, uzreiz bija skaidrs, ka turpinājums sekos.

      Like

  2. Es gāju baudīt savādāku pasaku, nepievēršot uzmanību sīkumiem un man patika. Vienkārša izklaide. Ja gaida, ka vairāk, tad gan var sanākt vilties.

    Like

    1. Es jau atkal gaidīju no filmas vairāk, lai gan droši vien, ka nevajadzēja, jo tā patiešām ietilpst vienkārši izklaidējošas filmas kategorijā. Izskatās, ka ejot uz kino, uz šīs vasaras repertuāru, būs jāliek aiz auss, ka eju izklaidēties, nevis dziļu domu meklēt.

      Like

Komentēt

