Kā es braucu H&M lūkoties…


Šodien pagadījusies tāda slinka svētdiena. Domāju, ko gan jaunu varētu pastāstīt blogā lasītājiem? Tad atcerējos, ka Tējtasītes modes sadaļa Skapis ir pilnīgi pamirusi jau kopš rakstīju par izlaiduma laiku.  Lai iet, tad nu šoreiz raksts dāmām! Pāris rindkopās padalīšos ar saviem iespaidiem par pagājušās nedēļas modes kliedzienu vārda tiešajā un pārnestajā nozīmē – H&M veikala ienākšanu Latvijā.

Lai saglabātu savu veselo saprātu un visus locekļus, uz pašu veikala atklāšanu nedevos, neskatoties uz to, ka atlaides un dāvanas izskatījās tiešām kārdinoši. Īsti nespēju iedomāties, ka es pati varētu pavadīt nakti guļammaisā pie veikala, lai dabūtu dāvanu karti 100 Ls vērtībā. Bet cilvēki ir dažādi, nešaubos, ka tas beigu galā izvērtās par interesantu pasākumu, gluži kā tiem Apple faniem, mežonīgajās rindās gaidot jaunos iPhone 🙂 Veikalu, es beidzot apmeklēju, kad manās acīs tas jau bija kļuvis ”droši” – šīs nedēļas beigās. Tomēr, liels bija mans izbrīns, ka, lai iepirktos tā kā man patīk – bez steigas un citiem pircējiem, tik un tā esmu ieradusies par agru.

Galerijā Centrs ierados jau pirms desmitiem no rīta, jo tā nu reiz bija lēmis transports, kas mani līdz turienei piedāvāja aizgādāt. Par spīti tam, ka pulkstenis vēl pat nebija desmit, pie H&M veikala, (kurš ir izvietots trīs stāvos, pēdējo atvēlot vīriešu un bērnu modei) jau varēja manīt meitenes un sievietes, kas pacietīgi gaida durvju atvēršanu. Kā jau pūce, turklāt vēl tāda, kas nedzīvo galvaspilsētā, es varēju vien nobrīnīties par apņēmību speciāli celties, lai tik agri jau stāvētu pilnā gatavībā uz šopingu. Bet nu ok, šopings jau arī tāds sporta veids vien ir 😀 Kā vēlāk noskaidrojās, šīs agrās pircējas bija tās gudrākās, jo pēc dzirdētās pārdevēju sarunas, kļuva skaidrs, ka vislabākais ”ķēriens” jau esot tieši no rīta, kamēr mazāka burzma un lielāka kārtība.

H&M līdz šim biju bijusi tikai vienu reizi, pirms kādiem pieciem gadiem Austrijā. Toreiz man nešķita, ka veikals būtu tik milzīgs vai izvēle būtu pārāk liela manām vēlmēm, kas tolaik gan krietni atšķīrās no tagadējām. Tomēr, pirmo reizi ienākot mūsu pašu veikalā, var sacīt, ka man tomēr iestājās zināms iepirkšanās apjukums. Ir daudz maz pierasts pie latviešu pircējam jau pazīstamajiem veikaliem, kur zināms, gan izkārtojums, gan cenas, gan aptuvenais stils. H&M man bija nosacīti nezināms lielums.

Pirmais, kas man iekrita acīs bija glīti apģērbi oficiālākiem gadījumiem vai birojam – blūzes, svārki, žaketes, pieklājīgas, bet arī modernas kleitas u.c. Svētku drēbes ar tiešām labu dizainu un auduma kvalitāti, ja salīdzina ar citiem veikaliem šajā cenu kategorijā. Tai pat laikā, līdzās varēja pamanīt apģērba gabalus, kas vismaz man likās ”pārdizainēti”, proti, krāsu salikumi un raksti burtiski lēca acīs, atgādinot, ka tev jābūt ļoti harizmātiskai personībai, lai uzvelkot kaut ko tādu neizskatītos smieklīgi. Trešā kategorija bija drēbes, kuru kvalitāte man nelikās labāka par, piemēram, Cubus vai New Yorker. Mana personīgā vilšanās bija rotaslietas, kas man arī likās tādas so so gan dizaina, gan izpildījuma ziņā. Cenas, man šķita vidēji draudzīgas par spīti tam, ka nemanīju nekādas dižās atlaides. Sīki tās nepētīju, bet vismaz apģērba gabaliem, kas mani interesēja dažus ciparus ievēroju. Adītu džemperi iespējams nopirkt cenu kategorija  8 – 17 Ls, svārkus, kas man patika varēja nopirkt cenās 14 – 20 Ls, bet labu, izejamo kleitu no 25 Ls uz augšu.

Fonā skanot Lana Del Rey (kas ir arī jaunās kolekcijas ”seja”) zemajam vokālam, es veikalu izstaigāju apmēram 40 minūtēs, neko neuzmērot, jo pie ģērbtuvēm, saprotams, bija izveidojusies pieklājīga rinda. Mana stratēģija bija novērot, ko es vēlētos piemērīt un atgriezties mazliet vēlāk, kad būšu izķemmējusi arī pārējos veikalus un līdz galam pamodusies.

Kopumā H&M jutos diezgan dezorientēta, jo pircēju burzma un apģērbu plašais klāsts traucēja visu pilnībā izpētīt. Par laimi, savu mājas darbu es biju izdarījusi. Uz veikalu devos, lai vaigā apskatītu interneta veikalā jau iepriekš nolūkotu ādas jaku rudens sezonai. Man paveicās un šī jaka patiešām bija atrodama arī uz vietas veikalā. Uzmērījusi savu kāroto apģērba gabalu turpat pie pirmā spoguļa, es nospriedu, ka pēc tās visticamāk atgriezīšos pusdienas laikā, un devos tālākos sirojumos.

Kad atgriezos, pircēju, protams, bija vēl vairāk. Un tavu brīnumu – man nepieciešamais jakas izmērs protams, vairs mani negaidīja. Nemetu plinti krūmos un vērsos pie kādas pārdevējas, kas netālu kārtoja pircēju sagrūstos apģērbus, ar jautājumu, vai nav kādas cerības uz manu izmēru. Saņēmu atbildi, ka sarunāties varam tikai angliski. Uz sekundi apmulsu un tad pārjautāju savu jautājamo svešajā mēlē. Viss nokārtots. Pēc pāris minūtēm, meitene no noliktavas atgādāja veselu kaudzi ar jakām un es varēju laimīga doties uz kasi. Mazliet dīvaini jau palika. Man nav iebildumu runāt angliski un pārdevēja bija ļoti laipna, un tomēr es jutos nedaudz apmulsusi, ka biju spiesta lietot savas angļu valodas zināšanas tepat Latvijas veikalā. Vēlāk noskaidroju, ka šīs meitenes ir konsultantes, kas uz jaunatvērto filiāli atbraukušas, lai apmācītu un sniegtu palīdzīgu roku mūsu pašu pārdevējām. Ok, nav te ko piesieties (internets gan saka, ka viena sūdzība esot jau iesniegta par latviešu valodas neizmantošanu), kompānija internacionāla, angliski lielākā daļa saprotam un tik daudz kā paprasīt vajadzīgo izmēru arī spējam. Ja nē, pie kasēm strādā arī latviski runājošas pārdevējas. Ejam tālāk.

Kāds ir mans kopējais secinājums? Lielākais pluss ir plašā izvēle un tas, ka atsevišķi modeļi ir labas kvalitātes. Lielākā vilšanās – ieejot veikalā, fakts, ka nopērkamā produkcija domāta tiešām lielām masām nepaslīd garām nepamanīts – bet arī tas jau nav nekas jauns. Taču veikals, manuprāt, bija tik kārtīgs cik šādā cilvēku biežņā tas ir iespējams. Šajā veikalā visticamāk iegriezīšos vēl, kad bums būs noskrējis un būs skaidrs kādā virzienā viss stūrē, jo šobrīd saprast kas ir kas, ir diezgan grūti. Pagaidām, esmu apmierināta, ka tirgū ir uzradies jauns spēlētājs, kas varētu tomēr mazliet pašūpot arī pārējo veikalu cenas, pircējam draudzīgākā virzienā.

Bildes no H&M mājas lapas.

8 komentāri

  1. Jā, H&M Latvijā rada dažādas sajūtas, Madridē, tas man bija iecienītākais veicis, pirmkārt, jau graciozo telpu dēļ, kurās tas atradās, gāju, kā uz izstāžu zāli (giggle) Man jau patīk viņu drēbes, bet tagad žēl, ka katram otram būs kkas tāds, šķiet tas man liks arvien vairāk pievērsties second hand veikaliem. Paldies par Tavu ieskatu 😉

    Patīk

    1. Iegūglēju Madrides veikalu. Ja tas bija tas pats, ko Tu domāji, tad izskatās, ka uz turieni tiešām var iet kā uz izstāžu zāli 🙂

      Baigi grūti ir nestaigāt vienādi, ja lielākā daļa sabiedrības var atļauties iepirkties tieši viena konkrētā cenu līmeņa veikalos. Man šķiet, vienīgais kā atšķirties, ir protot sakombinēt apģērbu oriģinālākās kompozīcijās, un protams, uz katra cilvēka jau tās pašas drēbes izskatās savādāk. Un jā, vienmēr paliek second hand pērles 🙂

      Patīk

      1. ja gūglēji H&M Madrid Grand via, tad tas bija īstais 😀 Absolūti piekrītu, ka apģērbs uz katra izskatās pilnīgi citādi 😉

        Patīk

        1. Jā, tās bija īstās bildes. Tiešām brīnišķīgā vietā veikalu novietojuši 🙂

          Patīk

  2. Es H&M esmu iepirkusies Somijā un UK kā cenu ziņā draudzīgos un savai cenu kategorijai patīkami kvalitatīvos veikalos. Man ir dažas mantas no tālā 2001. gada, kas joprojām kalpo labi, nav izstaipījušās vai izbalējušas. Vai uz LV ved tādas pašas kvalitātes mantas, vai tomēr viņiem pa valstīm kvalitāte atšķiras, nemāku teikt.

    Patīk

    1. Mans latvieša aizdomīgums saka, ka ļoti iespējams, ārzemēs drēbju piedāvājums un kvalitāte varētu atšķirties. Bet kas zina… Pirmais iespaids par mūsu pašu veikalu nebija slikts.
      Varbūt, labāk patiesību nemaz nezināt, sirds mierīgāka 😀

      Patīk

  3. Es iespējams tā arī nekad neapskatīšu jauno H&M, kaut arī dzīvoju Rīgā. Jo esmu interneta veikalu piekritēja. Man virtuālie iepirkuma groziņi liekas daudz ērtāki un ne tik laikietilpīgi. Jā vienīgais, H&M visdrīzākais izgriezīs pogas daudziem lielveikalos atrodošajiem apģērbu veikaliem, it īpaši bērnu, jo cenas H&M ir ļoti demokrātiskas. LV bērnu drēbju veikali iedalās divos veidos – ūberdārgie ar brendu un neadekvāti dārgie ar bezgaumīgām poļu precēm un tai sekojošo kvalitāti. Un tagad būs arī trešā niša – H&M ar nepiedienīgi zemo cenu un tai pavisam neatbilstošu kvalitāti – labu!

    Patīk

    1. Interneta veikalos iepirkšanās nudien var ietaupīt laiku un spēku. Ja vien man nepatiktu visu pirms nopirkšanas apčamdīt un uzmērīt…
      Neesmu pievērsusi uzmanību bērnu drēbēm, tādēļ man grūti spriest. Bet es katrā ziņā priecājos, ka salīdzinoši zemu cenu un normālas kvalitātes niša beidzot būs pārstāvēta arī mūsu valstī.

      Patīk

Komentēt

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.