Slavas dziesma folkrokam: Mumford & Sons – Babel (2012)


Visu gadu gaidīju, kad beidzot iznāks kāds mūzikas albums, kuru gada beigās, apkopojot šogad dzirdēto, varēšu likt pašā topa augšgalā. Tas beidzot ir noticis! Britu folkroka grupa Mumford & Sons septembra beigās izlaida savu otro studijas albumu Babel. Pēc viņu debija plates Sigh No More panākumiem, grupa sev latiņu bija uzstādījuši visai augstu. Un, lai gan, mūzikas kritiķi par šo albumu izsakās neviennozīmīgi, vismaz manās acīs, grupas jaunākais albums ir skaidrs uzvarētājs, nostumjot malā pat grupas debijas albumu. Acīmredzot, neesmu vienīgā, kas gaidīja šo albumu ar nepacietību, jo pirmajā albuma izdošanas nedēļā, tas kļuva par 2012. gada visātrāk pārdoto albumu Lielbritānijā, ar 159 000  kopiju, kā arī par vispārdotāko albumu ASV, pirmajā nedēļā nonākot pie klausītājiem 600 000 eksemplāros.

Grupas stils nav mainījies, tas drīzāk ir kļuvis noslīpētāks. Lai gan, albumam varētu pārmest vienveidību liriku sakarā (dziesmas, lielākoties ir par mīlestību), grupas šarms nav zudis, tikai attīstījies jaunā līmenī, kas varētu uzrunāt diezgan plašu publiku. Dažas no albumā iekļautajām dziesmām nav gluži jaunas, jo grupa tās jau ir spēlējusi koncertos, pirms albuma iznākšanas. Taču, tā kā es neesmu redzējusi grupu dzīvajā (jau kādu brīdi loloju cerības, ka viņi kādreiz atbrauks uz Positivus), visas dziesmas, izņemot pirmo singlu I Will Wait, kurš man sākumā nemaz nepatika, man bija nezināms lielums.

Savu enerģisko skanējumu albums uzsāk ar tituldziesmu Babel, kas šķietami sākas no vidus un acumirklī atklāj solista patīkami aizlūzušo balsi visā tās godībā. Nākamā dziesma, ko nevar nepamanīt ir balāde Holland Road ar saldi sērīgo noskaņu, kas man nezināmu iemeslu dēļ uzreiz atgādināja albumā neiekļauto dziesmu Home. Fanu vidū klejo baumas, ka Holland Road  ir Home gala versija, taču oficiālu apstiprinājumu man neizdevās atrast.

Nākamā dziesma, kas acumirklī iekrīt ausīs ir enerģētiski piesātinātā Hopeless Wanderer, kurai seko mana albuma favorīte, kontrastējoši drūmā dziesma Broken Crown, pastiprinot kopējo noskaņu un radot emocionālo sakāpinājumu, ko vēlāk atrisina melodiskā un lipīgā Below My Feet, kuras īpatnējais, taču sirsnīgais video skatāms augstāk. Tāpat albumā iekļauta dziesma no animācijas filmas Brave skaņu celiņa – Not With Haste, tiesa pašas grupas, nevis pieaicinātās dziedātājas Birdy izpildījumā, līdz ar to iegūstot citādāku skanējumu. Un visbeidzot, albums noslēdzas ar skaistu balādi Where Are You Now, uzdodot jautājumu zaudētai mīlestībai: ”Where are you now? Where are you now? Do you ever think of me in the quiet, in the crowd?”

Dodu albumam 9 Tējtasītes, pateicoties manai patikai pret folku un patiešām skanīgajām Mumford & Sons balādēm, kas padara grupas stilu vienreizīgu un acumirklī atpazīstamu. Līdz desmitniekam nedaudz pietrūkst dziesmu daudzveidības.

5 komentāri

  1. man ļoti patīk stils, kādā ir veidotas dziesmas un tā balss… So albūmu es vēlos savā īpašumā bez šaubām… 😉

    Like

    1. Jup, solista balss ir tiešām forša un uz šo folka paveidu es personīgi arī esmu kā kritusi, tāpēc šis albums man pie sirds kavēsies ilgāku laika posmu 🙂

      Like

      1. Es tagad noskatiju “Lanas Del Ray” albūmu par puscenu, pirms tam man bija tikai MP# formātā viss albūms, bet tomēr gribās to CD plauktiņā! 🙂

        Mumford & Sons CD savukārt neatradu nevienā veikalā, kur pārdod mūzikas diskus.

        Like

        1. Lana Del Ray un Mumford & Sons albumi šogad ir vienīgie, kas man blogā ir ieguvuši 9 Tējtasīšu atzīmi. Abi, mana skatījumā, tiešām ļoti labi albumi neskatoties uz dažādajiem žanriem. Jaunajā gadā, kad veidošu šī gada labāko albumu topu, man būs ko pasvīst, lai izdomātu, kurš tad īsti man patika labāk.

          Like

          1. Gribēšu šo ierakstu izlasīt! 🙂 Nav jau daudz palicis! 🙂

            Like

Komentēt

