666 Park Avenue by Gabriella Pierce


666 Park Avenue by Gabriella PierceDaudzi no jums iespējams ir skatījušies vai vismaz kaut ko dzirdējuši par seriālu 666 Park Avenue, kas šajā rudens sezonā piedzīvoja savu pirmo un diemžēl arī vienīgo sezonu. Tāpat, iespējams, daži no jums zina, ka šis seriāls patiesībā ir balstīts uz romāna ar tādu pašu nosaukumu motīviem. Šodienas stāsts tieši par šo romānu, ko sarakstījusi Francijā dzīvojošā amerikāņu rakstniece Gabriella Pierce.

Pirmais, ko pamanīju lasot šo romānu, bija fakts, ka tam ar savu vārda brāli seriālu, ir tikai pāris kopīgu lietu. Lielākoties tie ir pavisam nenozīmīgi sīkumi, kas būtiski nemaina sižeta gaitu, kā piemēram, darbības vieta, galvenās varones profesija un pāris personāžu uzvārdi. Romānā lasāmajiem notikumiem nav pat attālākā sakara ar seriāla velnišķībām – neparādās nedz Gevins, nedz viņa sieva Olīvija, Manhetenas bagātais nams nav mošķu apsēsts un Džeina pati izrādās ragana. Laikam jau jāatzīst, ka šis ir viens no tiem retajiem gadījumiem,  kad seriāla veidotājiem ir izdevies radīt krietni vien saistošāku sižetu par savu priekšgājēju romānu.

Stāsta galvenā varone ir Džeina, Francijā dzīvojoša amerikāniete, kuru uzaudzinājusi vecmāmiņa, jo meitenes vecāki, viņai vēl mazai esot, gājuši bojā autoavārijā. Parīzē Džeina satiek izskatīgu miljonāru Malkolmu, kurš jauno sievieti bildina un vēlas vest sev līdzi, atpakaļ uz ASV. Taču, apciemojot savu vecmāmiņu, lai atvadītos no sievietes, kuru viņa nebija satikusi jau 6 gadus, Džeina atklāj šokējošu patiesību – viņas vienīgā dzīvā radiniece ir mirusi. It kā ar to nebūtu gana, Džeina atrod arī vecmāmiņas rakstīto zīmīti, kas atklāj jaunajai sievietei, ka viņa, tāpat kā vecmāmiņa, patiesībā ir ragana.

Tālākā romāna darbība jau noris Ņujorkā, kur Džeina sastopas ar savu vīramāti (kā izrādās arī raganu, gan tiešā, gan pārnestā nozīmē), iestājas darbā, plāno kāzas un mēģina aprast ar jaunajiem apstākļiem Manhetenas ietekmīgākās ģimenes namā, kurā grasās ieprecēties. Tālāk sižetu pārstāstīt nebūtu veselīgi, ja kāds vēlas šo darbu izlasīt, taču varu vien piebilst, ka par spīti tam, ka attīstās tieši supernaturālā sižeta līnija un mēs uzzinām patiesību par Malkolma noslēpumaino ģimeni, nekādu pārāk aizraujošo notikumu romānā nav.

Man dažkārt patīk palasīt grāmatas par bagāto ļaužu glamūrīgo dzīvi ar visiem tās modes zīmoliem un sabiedrības dāmu padarīšanām, es neiebilstu arī pret kādu neuzmācīgu romantisku noti, un man pavisam noteikti noteikti patīk grāmatas par raganām un maģiju. Un tomēr, šajā romānā, kurā ir apvienotas visas šīs sastāvdaļas, veidojot diezgan neierastu kokteili, tas līdz galam nenostrādā.

Stāsts ir diezgan virspusējs. Attiecības starp varoņiem šķiet visai mākslīgas, galvenā varone, lai gan neizraisa antipātijas, nav arī no tām varonēm, kurām ļoti gribētos just līdzi. Fakts, kā jaunā sieviete acumirklī pieņem sevi kā raganu pats par sevi ir visai dīvains. Ja lielākā daļa, līdz šim lasīto šāda žanra grāmatu man kaut ko ir iemācījušas, tad tas ir fakts, ka cilvēks uzzinot par savām burvju spējām, gandrīz vienmēr ir šokēts.

Ideja apvienot vienā romāna tā saucamo chick-lit un supernaturālos elementus, nav slikta. Tomēr, man gribētos sacīt, ka es labprātāk būtu skatījusies pavieglu, glīti noformētu seriālu, kurā precīzi būtu attēloti šī romāna notikumi, bet romāna formā es daudz labprātāk lasītu mistikas apvītu stāstu, kurā būtu attēloti jau demonstrētā seriāla 666 Park Avenue notikumi.

Iespējams, romāna virspusējā pieeja, man nebūtu šķitusi tik pamanāma, ja jau pašā sākumā būtu tā kārtīgi noskaņojusies uz vieglu sieviešu lasāmo, taču redzot, ka romānam piešķirts arī pārdabiskais elements, es gaidīju ko citādāku. Tādēļ šoreiz tikai 5,5 Tējtasītes.

5

7 komentāri

  1. Nu ja. Es Tevi brīdināju, ka visticamāk nekas labs nebūs😀

    Like

    1. Mjā, mans iekšējais ”čujs” laikam bija aizmidzis un ārējais dikti gribēja zināt kāda ir līdzība ar seriālu😀

      Like

  2. Zini, bet, man šķiet pašai tomēr ir vēlme izlasīt šo romānu!🙂 Esmu dīvaina… Blin…

    Like

    1. Es neteikšu, lai Tu nekādā gadījumā šo nelasi, ka bija galīgs štrunts🙂 Paviegls bija, bet lasījās ātri un nekas pārāk muļķīgs (nu labi, bija viens tāds šaubīgs moments sižetā) acīs nedūrās. Es vienkārši gaidīju kaut ko bišķīt padziļinātāku vai vismaz līdzīgāku seriālam. Bet, ja noskaņojas uz vieglu lasāmo, gluži pa gaisu mest šo grāmatu arī negribas🙂

      Like

      1. Redzēsim, kas man ar šo grāmatu sanāks!🙂 Jo “Fifty shades of Gray” es noliku atpakaļ plauktā, laikam es tomēr vēl neesmu izaugusi līdz tās grāmatas līmenim!🙂

        Like

        1. No ”50 shades” ir viens liels labums – cilvēkiem vismaz ir par ko karstasinīgi diskutēt😀

          Like

          1. Aga, viena kliente darbā ir tik lielā sajūsmā par to grāmatu, ka man jau apnika par to klausīties un, es nolēmu to nelasīt tuvākajā laikā!🙂

            Like

Komentēt

