Intensīvs, emocionāls pārdzīvojums: Les Misérables (2012)


Nominēts astoņām Oskara balvām slavenais mūzikls, kas balstīts uz ne mazāk slavenā klasiķa Viktora Igo romāna motīviem ir kārtējo reizi ticis ekranizēts, solot skatītājiem gan sirdi plosošus varoņu likteņus, gan lielu aktiermeistarību un, protams, saviļņojošu mūziku. Piedaloties veselai plejādei slavenu aktieru – Anne Hathaway, Hugh Jackman, Russell Crowe, Amanda Seyfried, Helena Bonham-Carter, Sascha Baron Cohen u.c., šī filma režisora Tom Hooper (The King’s Speech) vadībā ir kļuvusi par daudz aprunātu tematu.

les-mis-poster-main

Lasījusi gana daudz pozitīvu atsauksmju, uz filmu devos ar visai augstām ekspektācijām. No mūzikliem nebaidos un ejot uz Les Misérables, es lieliski apzinājos, ka šī pirmkārt ir klasikas ekranizācija kuras darbība notiek ne tikai uz laikmetīgā fona, bet arī pamatīgā muzikālā pavadījumā. Tomēr es kaut kā biju palaidusi garām dialogu pilnīgu neesamību to tradicionālajā izpausmē. Šis, protams, ir tīrs gaumes jautājums, taču es vairāk dodu priekšroku, ja starp dziesmām ir arī runāts teksts, kas uz brīdi atgriež no liriskās zonas, kurā skatītāju ieved mūzika. Šis nebija tas gadījums, jo visas frāzes tika izdziedātas un varoņi sazinājās gandrīz tikai ar dziesmu palīdzību.

Runājot par pašu stāstu, es neesmu lasījusi romānu, tādēļ, gāju uz filmu ar cerību, ka sapratīšu visu notiekošo, jo par to būs parūpējusies režisora gana skaidrā vīzija. Šeit nekādas vilšanās. Stāsts patiešām bija izstāstīts ļoti saprotami un aizraujoši. Aktieru darbs un arī dziedāšana (man īpaši patika Amanda Seyfried vīterošana), pēc manām domām, bija šādam grandiozam projektam atbilstošā līmenī. Ceru, ka Hugh Jackman par tik ļoti smago Valžāna lomu tomēr saņems zeltīto statueti, kurai ir nominēts, jo, manuprāt, tieši viņš uz saviem pleciem izvilka visu filmas smagumu.

Acīmredzot, man uz ausīm sēž lācis, jo es nepamanīju daudzviet interneta komentāros pieminēto Russell Crowe šķībo dziedāšanu, gluži pretēji, man ļoti patika viņa sulīgais balss tembrs, lai gan pats aktieris līdz šim nebija izraisījis īpašas simpātijas. Bez īpašiem pārsteigumiem skatījos uz Helena Bonham-Carter un Sascha Baron Cohen tēliem, jo šos abus dīvaiņu tēlus, gandrīz identiskus jau biju redzējusi mūziklā Sweeney Todd: The Demon Barber Of Fleet Street. Savukārt, man ļoti simpatizēja Eponīnes lomas atveidotājas Samantha Barks tēlojums, jo viņas ciešanām es noticēju krietni vairāk nekā Eddie Redmayne atveidotā Mariusa mīlestībai.

Les-Miserables-Still-les-miserables-2012-movie-32902319-1280-853

Filma sastāv no nepārtrauktām kulminācijām un varoņu iekšējiem konfliktiem jau no paša sākuma, tādēļ tā ir kā milzīgs emociju lādiņš visu divarpus stundu garumā. Piemēram, man ļoti patika beigu daļa, taču skatoties visu filmu, es jau biju savā ziņā pieradusi pie sirdi plosošām ainām, (un šņaukāšanās zālē) tādēļ mani nepameta sajūta, ka man jau agrāk filmas gaitā tikuši iebaroti gabaliņi no beigās paredzētās emocionālās katarses, jo viss bijis vienlīdz spēcīgs.

Šī intensīvā, emocionālā sišana pa skatītāja jutekļiem, radīja jau gaidīto smagas filmas sajūtu un tas nav nekāds pārsteigums, jo šis ir pamatīgs romāns un pamatīgs kino. Taču, skatoties no vizuālās puses, filmas laikā man brīžam kļuva garlaicīgi un vairākas ainas likās nedaudz par mākslīgu, lai gan bija filmētas arī reālās vietās, ne tikai paviljonā. Var jau būt, ka tas bija stils, ko filmas veidotāji mēģināja ieturēt, taču priekš manis šāda acīmredzamo dekorāciju taktika daudz labāk nostrādāja iepriekš redzētajā Annā Kareņinā.

Kopumā gribētos teikt, ka stāsta un varoņu portretējuma ziņā filma tiešām ir izcila, taču acis gaidīja vēl mazliet vairāk. Dodu 9 Tējtasītes. Treileris šeit.

9

Komentēt

