Alekzandra Z. M. – ”Aizzīmogotais triskelions”


Aizzimogotais TriskelionsPirms kāda laiciņa saņēmu savā e-pastā jautājumu vai nevēlos izlasīt kādu pašas spēkiem izdotu latviešu autores romānu – ”Aizzīmogotais triskelions”, kas sarakstīts tā sauktā ezotērikas žanra ietvaros. Brīdi domāju vai šī grāmata gluži būs mana tipa lasāmviela, jo ar ezotērisku literatūru es neesmu draugos. Taču tā kā viena no manām šī gada apņemšanās bija izlasīt un uzrakstīt blogā par vismaz vienu no man neraksturīgām grāmatām, nolēmu pieņemt šo izaicinājumu.

Grāmata stāsta par jaunu latvieti vārdā Alekzandra. Pazaudējot savu biznesu Latvijā, sieviete nolemj sākt visu no jauna un doties uz ASV laimes meklējumos. Iestrēgusi ASV muitā, jaunā sieviete iepazīstas ar misionāru no Etiopijas – Abebi, kurš, tāpat kā viņa, kļūdaini aizturēts muitā, jo ievedis valstī diezgan dīvainu talismanu. Abus no nepatikšanām izpestī Aleksandrs – Abebes virspusējs paziņa, pie kura jaunais misionārs bija devies, lai iesaistītos brīvprātīgo darbā. Vārds pa vārdam un Alekzandra nolemj pievienoties abiem vīriešiem viņu ceļojumā, kas beigu galā izrādās krietni vien garāks, iekļaujot vairāku valstu iepazīšanu un tikšanos ar dažādiem viedajiem dažādās pasaules malās. Ceļojuma laikā Alekzandra atklāj, ka ir izredzētā cīņai ar pasaules tumšajiem spēkiem, kuri viņu šī piedzīvojuma laikā tad arī neatlaidīgi vajā.

Katrā jaunā vietā tiekoties ar kādu apgarotu cilvēku, romāna varoņi ielaižas garās, filosofiskās sarunās par vēsturiskām tēmām, kas iekļauj dažādas teorijas gan par cilvēces rašanos, gan par simboliem, kas iekļauti katras tautas folklorā, gan izciliem vēstures pieminekļiem un to neizskaidroto rašanos u.c. Romāna sastopamies gan ar Darvina teorijas pieminēšanu, gan Ēģiptes piramīdu izcelsmes aplūkošanu, gan Leonardo da Vinči, kurš savos darbos iekļāvis slepenu vēstījumu, gan lielajiem plūdiem, pasaules galu un vēl un vēl…

Kā jau minēju, šī nav gluži mana tēma, tādēļ lasot pārāk nemēģināju piekrist vai apstrīdēt romānā apskatītās teorijas, tā vietā koncentrējoties uz sižetu un varoņiem. Tomēr drīz vien atskārtu, ka šī pieeja nebūs īstā, jo grāmatas lielākā sāls ir tieši šīs teorijas, kas savijoties kopā mēģina aizlāpīt tā saucamos vēstures caurumus. Manām acīm varoņi un sižets šajā romānā šķita otršķirīgi, atstājot sajūtu, ka tie ir savā ziņā nepieciešami tikai tādēļ, lai veidotos dialogs, kurā būtu iespējams iekļaut informāciju, ko autore vēlas nogādāt pie saviem lasītājiem. Un tas var būt gan labi, gan slikti – atkarībā no tā, ko lasītājs sagaida no šāda tipa romāna.

Līdz ar to, esmu pārliecināta, ka šai grāmatai ir sava auditorija, kas labprāt paskatīsies uz garīgām un vēsturiskām lietām no cita skatupunkta, taču iespējams, ka tā nebūs tā pati auditorija, kas gaida piedzīvojumiem pilnu romānu tā tradicionālajā izpausmē. Jāsaka, ka es tomēr piederu pie tās pēdējās grupas, tādēļ šī nebija gluži mana tējas tase. Tomēr stāsts lasījās viegli, dažādo eksotisko vietu apraksti šķita dzīvīgi un arī romāna valoda bija patīkama. Dodu 6 Tējtasītes.

6

6 komentāri

  1. Tu esi bijusi drosmīga 🙂 Es palasīju internetā pieejamo fragmentu un sapratu, ka nevēlos savu laiku tērēt kam tādam.

    Like

    1. Es parasti arī čāpoju šim žanram garām, bet padomāju, eh, nu lai iet arī man vienreiz kāds izaicinājums, šad tad no komforta zonas jau var izlīst 🙂

      Like

  2. Hmm, nu re. A man tieši šis žanrs ir ļoti tuvs. Tādēļ brīnos, ka nebiju neko dzirdējusi par šīs grāmatas eksistenci! Hmm…

    Like

    1. Nav dzirdēts droši vien tādēļ, ka pašizdots romāns un nav lielo izdevniecību, kas pabīdītu uz priekšu. Daļēji tieši tādēļ arī es uzņemos lasīt un uzrakstīt par to, jo, manuprāt, tas ir visnotaļ apsveicami paša spēkiem izdot romānu.

      Like

  3. Gandrīz jau izlasīju…domāju i 24 h nepaies kā būs darīts. 🙂
    Ļoti aizraujoša, dod sajūtu, ka tas viss ir reāli. Goda vārds, sajūta, ka lasu Aleksandras dienasgrāmatu par ceļojumu D-amerikā un Āfrikā…
    Man īpaši tuva ir indiāņu tematika…pati Maiju kalendāru mācījos.

    Like

    1. Jā, dienasgrāmatas sajūta radās arī man. Lasot šādus aprakstus, vienmēr pamostas vēlme arī pašai paceļot pa tādām vietām 🙂

      Like

Komentēt

