Placebo – Loud Like Love (2013)


PLACEBO_LOUD-LIKE-LOVEAlternatīvo rokeru Placebo septītais studijas albums Loud Like Love sasniedza klausītājus vēl šī gada septembrī.  Nenoliegšu, ka šis bija mans 2013. gada gaidītākais muzikālais notikums. Galvenokārt jau tādēļ, ka Placebo rindoju savu favorītgrupu plauktā. Esmu redzējusi savus mīluļus divos koncertos – gan vecajā, gan jaunajā sastāvā, tīņu gados pat esmu rotājusi klades ar solista Braiena Molko fizionomiju, kā arī man gribētos domāt, ka esmu dzirdējusi lielāko daļu no tā, ko šie puiši jebkad ir sarakstījuši un ļāvuši nonākt līdz klausītājiem. Tomēr pierunāt sevi uzrakstīt par jauno albumu nācās visai grūti. Un neskatoties uz to, ka albums iznāca jau septembrī, te nu es esmu – īsi pirms Jaunā gada attapusies, ka šis lolotais ieraksts nu jau ir kļuvis par vienu no aizejošā gada nepadarītajiem darbiem.

Klausoties Loud Like Love, sev stingri piekodināju, ka nedrīkstu saslimt ar ”viņi vairs netaisa tādu mūziku, kā agrāk” slimību, kas teju pie katra jaunā albuma pārņem daudzu izcilu grupu senos fanus. Un, lai gan es patiešām centos no šī vīrusa izvairīties, visticamāk pilnībā izdevies tas nav. Tādēļ jau uzreiz paziņošu, ka manām ausīm šie neizklausās gluži pēc tiem Placebo, kas sarakstīja Bitter End, Every You and Every Me vai Special Needs. Tāpat kā šie neizklausās pēc tiem Placebo, kas sarakstīja Song To Say Goodbye, Infra Red un In The Cold Light Of Morning man tik mīļā albuma Meds ietvaros. Tiesa, šie varētu būt tie paši Placebo, kas pirms četriem gadiem izdeva albumu Battle for the Sun un atstāja mani vienaldzīgāku kā es to būtu gribējusi skaļi atzīt.

Placebo---Loud-Like-Love

Šie Placebo joprojām ir pierasti tumši un vīlušies mīlestībā, tomēr dziesmām pietrūkst tā izmisuma, kas iepriekš viņu mūziku padarīja tik emocionāli piesaistošu. Vai Placebo ar šo albumu ir sākuši novecot? Lai gan Molko joprojām dzied, ka viņu nepieciešams glābt no dažādām pārdozēšanām, laikam jau jāpiekrīt kādam mūzikas kritiķim, kas rakstījis, ka šajā albumā īstais narkotiku uzdzīves laiks ir beidzies. Šis kritiķis gan piezīmēja, arī to, ka tas nav nācis grupai par labu. Tik tālu savos spriedumos es neapņemos doties, tomēr jāatzīst, ka, piemēram, tekstu sarežģītībā Placebo nav tādos uzdevuma augstumos kā iepriekš un, klausoties, šo albumu mani pārņēma sajūta, ka Molko drīzāk atskatās uz agrāko dienu godību (un sodību), nevis piedzīvo jaunus satricinājumus.

Albums sākas ar tituldziesmu Loud Like Love – pietiekami skaļu, glītām ģitārām bagātinātu gabalu, kas manuprāt, būtu diezgan labi iekļāvies arī viņu iepriekšējā albumā Battle For The Sun. Turpinājumā dzirdam dziesmu Scene Of The Crime, kas ausi aizķer ar tekstu We almost made it, but making it was overrated. Šeit ar izmisumu viss ir kārtībā.  Arī par enerģētisko piesātinājumu sūdzēties būtu grēks.

Šai dziesmai seko pirmais albuma singls Too Many Friends ar visai efektīgo video klipu (starp citu, klipa tekstu esot ierunājis rakstnieks Brets Īstons Eliss) un Braienu Molko, kurš dziesmas sākumā, klavieru pavadījumā skaļi paziņo, ka viņa dators domā, ka tā īpašnieks ir gejs. Šeit gan man gribas piebilst, ka arī tālākais dziesmas teksts par sociālo tīklu radīto atsvešinātību, man radīja nelielu in your face sajūtu. Tai pat laikā nenoliegšu dziesmas absolūto lipīgumu un nebrīnīšos par jauniem (arī gados) faniem, ko grupai ar šo dziesmu būs izdevies nomakšķerēt.

Ceturtā albuma dziesma ir viena no manām favorītēm – lēnā, mesmerizējošā Hold On To Me ar teju vai meditatīvi ierunātajiem vārdiem dziesmas beigās. Nespēju palikt vienaldzīga pret rindiņu I am a small and gentle man who carries the world upon his shoulders. Nu, labi rūkts, Braien, labi!

Piektā albuma dziesma ar nosaukumu Rob The Bank atgriežas pie Scene Of The Crime intensitātes apvienojumā ar in your face lirikām no Too Many Friends. Molko uzstājīgi mēģina uzskaitīt valstis, kuru bankas iespējams aplaupīt, lai pēc tam dotos mājās un mīlētos. Visai roķīgi agresīvs muzikālais pavadījums. Piestāv Placebo, bet kaut kas tomēr nav kārtībā ar to dziesmas tekstu.

Par albuma dziesmu A Million Little Pieces neko daudz sacīt negribas, kā vien to, ka pieķēru sevi dungojam tai līdzi. Turpretī nākamajā dziesmā Exit Wounds ir manāms kaut kas no tās Placebo nekautrības un atkailināšanās, kas jau izsenis ir piedevusi grupai tās šarmu. Pasīvi agresīva un nedaudz nospiedoša, šī dziesma, manuprāt, ir viena no spēcīgākajām albuma kompozīcijām. Nākamā ir dziesma Purify, kas intensitātes ziņā neatpaliek, tomēr mani personīgi uzrunāja vismazāk no albumā iekļautajiem skaņdarbiem.

Diska pirmspēdējā dziesma Begin The End, gan neizceļas ar aizraujošu nosaukumu, taču muzikālā noskaņa acumirklī atgādina par Meds laikiem un tas ir kompliments. Meds kvalitāte piemīt arī albuma pēdējai dziesmai Bosco, kas sniedz klausītājam tādu kā mazliet sāpīgu gaišumu albumā līdz šim izdziedātajā emocionālajā karuselī. Lēna un skaista. Šo es noteikti gribētu dzirdēt dzīvajā, jau iepriekš sagatavojot mutautiņu.

Kopumā Loud Like Love dziesmas iespējams iedalīt divās lielās kategorijās – enerģiskas ģitārdziesmas un melanholiskas balādes. Šī formula jau izsenis strādā Placebo labā un šis albums nav izņēmums. Tiesa, starp dziesmām pastāv arī kāds vienojošais elements. Albums, neskatoties uz visās varavīksnes krāsās zaigojošo vāciņu, ir ieturēts Placebo muzikālajos drūmtoņos. Šajā ziņā vilšanos piedzīvot nav iespējams.

Tomēr daži no dziesmu tekstiem atstāj slinku iespaidu, kopumā liekot domāt, ka sajūtu radīšanas process šī albuma ietvaros ir bijis nedaudz mākslīgāks kā iepriekš. Ņemot vērā grupas pamatīgo muzikālo bagāžu, šī ”izpumpēšanās” īpaši nepārsteidz, taču tas brīžam var garlaikot klausītāju. Es tik un tā došu albumam 8 Tējtasītes, jo veca mīlestība tik viegli nerūsē.

 8

2 komentāri

  1. Tavas “vainas” dēļ šo dienu veltīju Placebo daiļrades baudīšanai… Un piekrītu katram vārdam šajā rakstā. Viens gan jāatzīst – klausoties “Bosco” mutautiņš man bija vajadzīgs pat nedzirdot dzīvo izpildījumu. (:

    Like

    1. Jā, ”Bosco” patiešām ir potenciāls izvilināt pa kādai asariņai attiecīgā noskaņojumā. Bet tā jau ir ar tām pašām skaistākajām dziesmām 🙂

      Like

Komentēt

