2013. gada labāko jauno seriālu tops


Sveiciens aukstajā spelgonī! Ir pagājis jau gandrīz mēnesis, kopš nopublicēju Tējtasītē četras aptaujas, ar mērķi noskaidrot aizvadītā gada iemīļotākos jaunos seriālus, filmas, grāmatas un mūzikas albumus. Visu šo laiku jūs varējāt balsot par saviem 2013. gada favorītiem.

Jā, zinu, ka solījos rezultātus apkopot jau agrāk, taču kā allaž – visi labie nodomi ved uz elli (manā gadījumā uz milzīgu nepadarīto darbu kaudzi). Tad nu pāris dienas pirms oficiālā ķīniešu Jaunā gada, esmu pieķērusies pie apkopošanas darbiem. Tā kā vecais gads vēl tīri teorētiski nav beidzies, izliksimies, ka arī šis raksts nebūt nav tik novēlojies 🙂

Kāds ir bijis aizvadītais gads seriālu jomā? Uz pirmo acu uzmetienu šķiet, ka tas skatītājiem ir atnesis krietnu čupiņu zinātniskās fantastikas, dažus izteiksmīgus dāmu seriālus un arī pa kādam vēsturiskam produktam. Protams, ne visi TV censoņi izdzīvos pļaujas laiku, taču šajā topā pieminēšu tos, kas pagaidām vēl turas virs ūdens un ir iemantojuši skatītāju simpātijas. Jūsu uzmanībai 2013. gada labāko jauno seriālu tops – Tējtasītes lasītāju izvēle.

DRĀMAS

Šīs kategorijas beigās palicējs man ir visai liels pārsteigums. ABC drāma Betrayal par Čikāgas mafiju, ģimenes saitēm un diviem mīlniekiem, ieguvusi tikai viena balsotāja atsaucību, ierindojoties pašā pēdējā – piektajā vietā. Man pašai seriāls visai labi iet pie sirds, lai gan sākumā varētu šķist nedaudz vienmuļš.

Vienādu balsu skaitu un ceturto topa vietu ieguvuši spriedzīgais ķīlnieku seriāls Hostages ar United States Of Tara zvaigzni Toni Collette un AHS 1. sezonā redzēto Dylan McDermott galvenajās lomās, kā arī vēsturiskais sieviešu likteņstāsts The White Queen, par kuru jau iepriekš esmu rakstījusi Tējtasītē.

Trešajā vietā jau atkal vēsturisks seriāls – Reign, kas dala savu pozīciju ar dāmseriālu Devious Maids, (šim laikam būtu jāaizpilda caurums, ko atstāja Desperate Housewives beigas – seriālam ir tie paši veidotāji).

Arī otrā vieta pienākas dāmseriālam. Četru draudzeņu mīlas un dzīves likstām seriālā Mistresses, par kuru arī esmu rakstījusi jau iepriekš.

Masters Of Sex

Prieks redzēt, ka aizvadītā gada labākās drāmas tituls arī no lasītāju puses tiek piešķirts manis pašas favorītam Masters Of Sex. Gaumīgi pasniegts, interesants stāts par cilvēka seksualitāti. Īpašs cepums par ticamajiem tēliem un to padziļināti atveidotajām attiecībām.

SCI-FI SERIĀLI

Tikai vienu balsi, un līdz ar to, topa ceturto vietu, šogad saņēmis jauniešu seriāls The Tomorrow People, par tā saukto pārāko rasi, kam evolūcijas gaitā attīstījušās super-spējas, un ļaunajiem, kas nav ar to mierā. Seriāls ir rimeiks 1973. gada britu ražojumam. Manām acīm ideja izklausās diezgan laba, vien tas izpildījums pieklibo. Tālāk par pilotsēriju diemžēl netiku.

Trešo sci-fi topa vietu dala dažādām rasēm pilnais Zvaigžņu karu līdzinieks Defiance un policistes-laika ceļotājas piedzīvojumi seriālā Continuum. Manuprāt, abi ļoti veiksmīgi aizņēmuši katrs savu lauciņu. Pirmais ar savu krāšņumu un bagātīgi izstrādāto pasauli, otrais ar interesantām konspirācijas teorijām.

Otrajā vietā, pēc Tējtasītes lasītāju domām, šogad pelnījis atrasties svaigais policistu-robotu seriāls Almost Human. Šobrīd vēl savā galvā strīdos vai šo seriālu grasos turpināt skatīties. Ideja par dienestā traumētu policistu un viņa uzticamo pārinieku – androīdu ir diezgan kārdinoša, tomēr nepamet sajūta, ka tas viss ir jau kaut kur redzēts.

Orphan Black1

Un visbeidzot nešaubīgais zinātniskās fantastikas kategorijas uzvarētājs – kanādiešu seriāls Orphan Black ar lielisko Tatiana Masalny galvenajā lomā. Spriedze, ieturēts stils, intriģējošs sižets un…kloni! Par šo seriālu rakstīju labus vārdus jau toreiz, kad dienas gaismu bija ieraudzījušas vien divas sērijas, un arī mana balss šogad nešaubīgi pieder tieši šim seriālam. Gaidām jauno sezonu jau pavasarī.

FANTASY UN HORROR SERIĀLI

Vispirms jāsāk ar beigās palicējiem – piekto vietu. Nevienu balsi šajā aptaujā tā arī nav saņēmis seriāls Atlantis, par mūsdienu Jāsonu, kas nonācis antīko dievu zemē cīnās ar Minotauru, draudzējas ar Herkulesu un glābj pašu Mēdeju. Kā arī Da Vinci’s Demons, kas acīmredzot apbēdinājis potenciālos fanus, esot pārāk jauns un sprauns maģijas piekritējs. Tērpi gan šim seriālam bija skaisti.

Vienādās pozīcijās nonākušas Withces Of East End māsas raganas, Sleepy Hollow senais bezgalvis un policiste, Stīvena Kinga romāna ekranizācijas Under The Dome iesprostotie pilsētnieki un viens no maniem pagājušā gadā visgaidītākajiem TV varoņiem – pats Dracula Jonathan Rhys Meyers izpildījumā – visi šie seriāli ievietojušies topa ceturtajā vietā. Par pēdējo atliek vien piebilst to, ka seriāls, kas sākotnēji atstāja nedaudz sāju pēcgaršu, ar laiku kļūst labāks, ja pieņem tā brīžam absurdos spēles noteikumus. Ir cerība, ka par šo vēlāk vēl varētu tapt apskats arī bloga ietvaros…

Nākamās divas vietas fantasy/horror plauktiņā mani mazliet pārsteidza, jo pati savu balsi neatdotu par šiem seriāliem. Taču izrādās, ka Tējtasītes lasītāji ir iecienījuši supernaturālās pilsētiņas Hemlock Grove iemītniekus, tādējādi ievietojot šo seriālu topa trešajā vietā. Savukārt Vampire Diaries jau labi iepazītie vampīri no seriāla The Originals acīmredzot, ir simpatizējuši vēl vairāk, jo seriāls iebalsots topa otrajā vietā. Jāatzīst, ka es šeit mazliet iepalieku, jo nevienam no abiem minētajiem neesmu sekojusi līdzi ar tik lielu atdevi, lai dalītos pienācīgos komentāros. Bet tauta ir runājusi!

American-Horror-Story-coven

Toties 2013. gada uzvarētājs šausmu vai fantāzijas seriālu kategorijā mani patiešām priecē. Un mani priecē arī tas, ka jūs, tāpat kā es, savas balsis esat atdevuši tieši par šo seriālu. Uzvarētājs, protams, ir Raiena Mērfija auklējums – American Horror Story: Coven. Raganu tematika? Yes, please!

KOMĒDIJAS

Pats nemīlētākais šīs kategorijas seriāls, kas ierindojies ceturtajā vietā, man nezināmu iemeslu dēļ, izrādījies Sean Saves The World. Šo skatos un atzīt nekaunos. Manuprāt, stāsts par vientuļo tēvu un viņa pustrako māti un pilnīgi trako priekšnieku un kolēģiem, nav ne par mata tiesu sliktāks, kā trešās vietas ieguvēji…

Un trešās vietas ieguvēji ir seriāli Mom un Dads, kuru nosaukumi, manuprāt, gana izsmeļoši izsaka visu, kas par šiem veidojumiem būtu jāzina. Diezgan tipiska amerikāņu izklaide pēc garas darba dienas. Tāpat šajā vietā lasītāji iebalsojuši Trophy Wife, kas sākotnēji nemaz nebija manā listē (viena balss atdota arī par man nepazīstamo Super Fun Night). Tiks ievērtēts.

Otrās vietas ieguvējs godpilnajā komēdiju kategorijā ir neviens cits kā HBO ražojums Hello Ladies. Melns humors un laba deva social awkwardness. Mana balss aizceļo šeit.

The Crazy Ones 2

Pirmo vietu labāko komēdiju plauktā, pēc lasītāju balsojuma, ieņem Robina Viljamsa un Sāras Mišelas Dželāras kopdarbs atainojot reklāmistu ikdienu seriālā The Crazy Ones. Sākumā biju ļoti sapriecājusies par šāda seriāla esamību, noskatoties pilotu, manas cerības nedaudz noplaka, taču beigu galā esmu palikusi šim seriālam uzticīga visas sezonas gaitā. Paņēma ar sirsnību.

Tas arī viss šī topa ietvaros. Paldies visiem balsotājiem par piedalīšanos. Jau pavisam drīz jūsu uzmanībai arī nākamie topi ar aizvadītā gada labākajām filmām, albumiem un grāmatām.

16 komentāri

  1. Dainis Gžibovskis · · Atbildēt

    Prieks par AHS: Coven – pirmās sērijas skatījos ar bažām, bet šķiet, ka tieši pēdējās 4 pārliecināja, ka Mērfijs savu ģenialitāti nav zaudējis.
    Starp citu, nākamā sezona būšot saistīta ar piecdesmito gadu Vāciju. (Ja vien es labāk pārzinātu vēsturi, tad varētu izteikt minējumus par to, kādas tēmas tiks apspēlētas AHS4.)

    No komēdijām joprojām “Mom” skatos – patīk Anna Faris un seriāla pēdējās sērijas kļuvušas labākas nekā pats seriāla sākums.

    Like

    1. Es izlaidu AHS 2. sezonu – trako nams mani kaut kā pārāk sabaidīja, bet šī raganu tēma gan pievilka jau no pirmajām sērijām. Ar nepacietību gaidu, kas būs jaunā ”supreme”.
      50. gadu Vācija – grūti spriest uz kuru pusi tur vēji vilks. Kad skatījos netā, fani spekulēja arī kaut ko par cirka tēmu tā laika ietvaros – lūk tas būtu patiesi creepy…

      Piekritīšu, ka “Mom” uz beigām palicis aizvien skatāmāks – vietām parādās arī kaut kāda problēmu risināšana, ne vairs tikai asprātību mētāšana.

      Like

      1. Dainis Gžibovskis · · Atbildēt

        Man tieši 2. sezona vislabāk patika, jo bija visbaisākā un drūmākā. Par to jauno “supreme” es labāk neizteikšu minējumus – Mērfijs ir pārāk neparedzams, lai kaut ko varētu uzminēt.
        O, cirka tēma man tiešām patiktu. Īpaši jau tāpēc, ka tur ir kur izpausties, turklāt man bail no klauniem, bez kuriem cirks nekādi nav iedomājams. 😀

        Beidzot laikam seriāla veidotāji atraduši vidusceļu starp smieklīgo un nopietno. Pēdējā sērija, kurā Kristija satiek savu tēvu, man ļoti patika.

        Like

        1. Man pašai arī klauni diez ko nepatīk, toties mīmi gan iet pie sirds. Cirka settingam tiešām būtu baigais potenciāls izvērsties uz dīvainiem, biedējošiem tēliem.

          Es gribētu, lai Zoe vai Misty kļūst par jauno ”supreme” , bet Tev taisnība – paredzēt to ir ļoti grūti, nekad jau nevar zināt, kas veidotājiem galvā 🙂

          Es tieši arī iedomājos par to ”Mom” sēriju, kur Kristija satiek tēvu. Man bija gan facepalm, gan līdzi jušanas sajūta – viss vajadzīgajā balansā.

          Like

          1. Dainis Gžibovskis · · Atbildēt

            Man pat Mistija labāk par Zoju patīk + Lilija Reiba (Mistijas lomas atveidotāja) iepriekšējā sezonā atveidoja mūķeni, kurā iemiesojies Sātans un tika nogalināta, tāpēc būtu forši, ja šajā sezonā viņa beigās paliktu dzīva un triumfētu kā “supreme”. Būtu pelnījusi paspīdēt, jo tā aktrise spēj savas varones atveidot tā, ka skatītājs viņu gan nīst, gan mīl, gan izjūt pret viņu žēlumu.

            Jā, ir viss dramatizēts, bet man patīk – ir arī sava deva morāles tajā visā. 🙂 Izskatās, ka seriāls varētu būt ilgdzīvotājs.

            Like

            1. Man Mistijas tēls arī ļoti simpatizē – tas hipijiskais piesitiens šķiet ļoti uzrunājošs. Plus vēl viņas fanošana par Stīviju Niksu… 🙂

              Like

              1. Dainis Gžibovskis · · Atbildēt

                Tā fanošana par Stīviju Niksu arī man ir pielipusi. 😀 (Tieši pateicoties vienam Tavam Tvitera ierakstam.)

                Like

                1. Ar labu mūziku nevar nedalīties 😀 Pati arī visu nedēļu esmu uz Stīvijas viļņa.

                  Like

                  1. Dainis Gžibovskis · · Atbildēt

                    Varbūt Tev ir arī izkristalizējušās kādas favorīt-dziesmas no viņas daiļrades?
                    Es personīgi trīs viņas dziesmas varu klausīties nepārtraukti – “Sara”, “Rhiannon” un “Has Anyone Ever Written Anything for You”. + Man patīk, kāda balss viņai ir tagad – vairs ne tik tīra kā viņas jaunībā, bet ar tādu patīkami aizsmakusi un čerkstoša.

                    Like

                    1. Pilnīgi piekrītu par to čerkstoņu. Man vienmēr ir bijusi vājība pret mazliet ”aizķērktām” vai ”nopīpētām” balsīm, ja tā var izteikties 🙂
                      Man arī ļoti patīk jau Tevis minētās ”Rhiannon” un ”Has Anyone Ever Written Anything for You”, kā arī ”The Edge Of Seventeen”. Vēl no ”Fleetwood Mac” iepatikās ”Go Your Own Way” .

                      Like

  2. Da Viņči demonus noskatījos tikai tādēļ, ka nebij nekas cits ko skatīties tobrīd, nepatika. Savukārt Under The Dome patika pat ļoti, bet ne tik ļoti kā Troņu spēles vai Homelend, protams. Braking Bad ir beidzies, bet kāpēc Troņu spēles un Homeland nav pieminēti?

    Like

    1. Da Vinči es noskatījos laikam kādas 2 sērijas, bet nebija tas, ko cerēju, tāpēc pārstāju skatīties.
      ”Under The Dome” gan cītīgi sekoju līdzi, neskatoties uz to, ka apkārt klīda visai nejaukas atsauksmes – man patika seriāla intriga. Noteikti skatīšos arī nākamo sezonu.
      ”Troņu spēles” un ”Homeland” neieliku sarakstā, jo tie vairs neskaitās 2013. gada jaunie seriāli – jau vairākas sezonas pagājušas.

      Like

    2. Man sanāca tieši pretēji – Da Vinci’s Demons aizrāva ar katru epizodi aizvien vairāk, bet Under The Dome knapi noskatījos līdz beigām, lai gan jāatzīst, ka uz beigām palika interesantāk.

      Like

      1. Tā jau saka, ka jāļauj seriālam ieskrieties kā nākas – es Da Vinči īsti nedevu iespēju, jo atmetu cerības visai ātri. Tāpat gribēju darīt ar ”Dracula”, bet piespiedu sevi paskatīties tālāk par otro sēriju un beigu galā seriāls tomēr uzņēma apgriezienus, un es paliku par regulāro skatītāju. Laikam jau daži seriāli vienkārši iesākas lēnāk par citiem.

        Like

  3. Es vispār daudzus atmetu pēc 5 sērijām(tas ir mans limits – ja 5 sēriju laikā man nav interesanti un nepatīk, tad 95% gadījumu ar to arī skatīšanās beidzas): sleepy hollow, Da Vinci’s demons, Under the dome… neviens nepavilka. Ideja likās interesanta, bet izpildījums man tur nevienam nepatika. Es tajā kategorijā par Hemlock Grove balsoju, jo to es 2 dienās izrāvu cauri, kā man patika un interesēja :D.
    Tas American Horror story man jau ilgi uzrunā, bet es neesmu sākusi – tur nav tā nenormāli daudz asiņu, visādu slimu izdarību?
    Tuvākajās dienās beidzot skatīšos The Crazy Ones ar Sāru. Iekrājušās sērijas, bet dažādu darbu un citu lietu dēļ līdz šim vispār nav sanācis iečekot 🙂 Man vispār ir grūti ar komēdijām(no visiem daudzajiem komēdijseriāliem, kas ir piedāvājumā es tikai 2 esmu atzinusi par sev patīkamiem un smieklīgiem), bet ceru, ka šis būs labs.

    Like

    1. Man aptuveni 3-5 sērijas un tad es paceļu seriālu balto karogu 🙂 ”Sleepy Hollow” gan neizturēju pat tālāk par pilotu, lai gan biju sacerējusies, ka būs labi.

      AHS ir slimas izdarības, bet zem tām apakšā ir arī interesants sižets un kolorīti varoņi, tādēļ es mēdzu uz izpildījumu pievērt acis (dažreiz arī vārda tiešā nozīmē 😀 ) . Pirmā sezona man patika vislabāk, taču var sākt no jebkuras vietas, jo katru sezonu ir pilnīgi cits stāsts.

      Es komēdiju ziņā konservatīvi turos pie ”Modern Family” un ”2 Broke Girls” – pārējās nāk un iet.

      Like

Komentēt

