Piecas grāmatas tumšiem rudens vakariem


Lapas krīt, lietus līst, dienas kļūst arvien tumšākas, segas kļūst arvien biezākas… Citiem vārdiem sakot, sveiciens oktobrī! Mans visai klibais Goodreads lasīšanas izaicinājuma saraksts gan varētu tam nepiekrist, tomēr es joprojām lasu (esmu iekavējusi vismaz 10 grāmatas, paldies, studijas!). Un tā kā es joprojām lasu, es joprojām nezaudēju cerību par kaut necik tematisku lasīšanu.

Diez vai kādam, kurš lasa Tējtasīti no tās bērna kājas, būs pārsteigums, ja sacīšu, ka rudens allaž ir bijis mans mīļākais gadalaiks. Tāpat, diez vai liels pārsteigums būs paziņojums, ka man visnotaļ iet pie sirds arī tik nelatviskais Helovīns. Tādēļ vismazākais pārsteigums, droši vien, būs mans aicinājums, pirms sniega un dvēseles miera sezonas, ielūkoties cilvēka tumšākajās dzīlēs. Un kur gan tās ir vēl tumšākas, kā dzīvē un mākslā? Tādēļ šodien par piecām, manuprāt, rudenīgi tumšām, šogad iznākušām grāmatām, kuras es varbūt lasīšu. Varbūt. Bet ja ne, tad vismaz būšu izpildījusi svēto pienākumu iepazīstināt ar spocīgu lasāmvielu Tējtasītes lasītājus. Šī iemesla dēļ, pie katras grāmatas klāt arī Goodreads saite. Šoreiz tikai par grāmatām angļu valodā.


The Fall by Bethany GriffinThe Fall by Bethany Griffin

Atmosfērisks psiholoģiskais trilleris, kas iedvesmojies no šausmu tēva Edgara Alana Po stāsta Ašera mājas sabrukums un ietilpst kategorijā ”gotika”. Stāsts par kādu meiteni un apsēstu māju. Nevaru nepiebilst, ka šis nudien izklausās pēc manas melnās tējas tases. Un arī vāks šķiet vienkārši perfekts šādam rudens spoku stāstam. Būšu ļoti bēdīga, ja šajā nāksies vilties.

The Mirk and Midnight Hour by Jane NickersonThe Mirk and Midnight Hour by Jane Nickerson

Stāsts par ASV pilsoņu karu, kādu jaunu meiteni un ievainotu kareivi. Šo grāmatu jau labu laiku paturu acīs, jo esmu lasījusi autores iepriekšējo romānu Strands of Bronze and Gold, par kuru biju diezgan lielā sajūsmā. The Mirk and Midnight Hour iznāca šī gada pavasarī, ir balstīts uz kādas senas pasakas motīviem un sola pieskarties arī vudū maģijai. Lai gan tā sauktā ”dienvidu gotika” mani bieži vien uzrunā vasarās (šeit vainīgs True Blood, kuru iesāku skatīties tieši jūlija svelmē), nospriedu, labāk vēlu, nekā nekad, un pievienoju rudens plauktam.

Jackaby by William RitterJackaby by William Ritter

Neesmu no akmens – grāmata, kuru reklamē ar vārdiem: ”Doctor Who meets Sherlock”, manī aizšķiļ entuziasma dzirksti. Stāsts par jaunu izmeklētāju un viņa asistenti. Odziņa slēpjas tajā, ka izmeklētājam piemīt neparasta spēja redzēt pārdabiskas būtnes. Anotācija sola gan ļaunīgumu, gan humoru. Manuprāt, laba kombinācija Helovīna sezonai.

Smoke Gets in Your Eyes by Caitlin DoughtySmoke Gets in Your Eyes by Caitlin Doughty 

No daiļās literatūras, pie mazliet smagākas artilērijas non-fiction žanrā. Autobiogrāfisks darbs, kura autores darba vieta ir… krematorija. Sākotnēji vlogere, vēlāk rakstniece Caitlin Doughty lasītājus sola iepazīstināt ar specifiskajām izvadītāju darba aizkulisēm. Solīts arī humors. Un labi, ka tā, jo citādi šī nudien varētu būt varen melna lasāmviela.

Six Feet Over It by Jennifer LongoSix Feet Over It by Jennifer Longo

Un noslēgumā kaut kas nedaudz vieglāks. Jauniešu grāmata par meiteni, kas, ģimenes biznesa spiesta, tirgo kapakmeņus un šajā darbā satiek ne tikai neparastus klientus, bet arī kādu liktenīgu kapraci. Ož pēc mīlestības no pirmā zārka, bet nekad jau neko nevar zināt.


Un kas šobrīd dzīvo tavā tumšajā grāmatplauktā?

2 komentāri

  1. “Mīlestība no pirmā zārka”… Labs 😀 No šīm man gan neviena nav atzīmētas kā lasāmas, lai gan Jackaby interesē.
    Es izlasīju par zombijiem un personības dubultošanās idejas stūrakmeni. Palicis vēl par monstriem un spokainu māju, bet varbūt oktobrī nepaspēšu izlasīt. Domāju pagarināt sezonu un visu baiso un tumšo lasīt arī novembrī.

    Like

    1. Monstri un spoku māja, noteikti piestāv arī novembrim, tumsa jau tad tik tā pa īstam būs iesēdusies.

      Man vispār sāk likties, ja gribu tikt galā ar Rotfusu un kādām grāmatām no šī saraksta, man līdz Ziemassvētkiem vispār nekas jauns nepienāksies 😀

      Like

Komentēt

