Lasīšanas plāni 2015


Lasīšanas plāni 2015Manā gadījumā Jaunā gada apņemšanās ir diezgan bezcerīgs projekts, kas tāpat kā lielai daļai cilvēku, beidzas pēc pāris entuziasma pilnām nedēļām. Tāpēc nemaldināšu nedz sevi, nedz citus, sakot, ka šogad taisos paveikt kaut ko dzīvi mainošu, jo patiesībā jau velns slēpjas sīkumos.

Viens no šiem sīkumiem ir ierastais Goodreads grāmatu izaicinājums, kurā piedalīšos jau ceturto gadu. Pagājušajā gadā biju uzlikusi sev par pienākumu izlasīt 55 grāmatas. Rezultātā gada beigās trīcošām roķelēm ķēru un grābu visu, ko varēju (nu, labi es pārspīlēju, bet tomēr ir patīkami pabeigt iesākto un dabūt atzīmi completed uz bildītes), tādēļ izlēmu, ka šogad dzīvošu bez literārā stresa un mēģināšu izlasīt 50 grāmatas, kas, kā pēdējos gados ir pierādījies, ir mans vidējais cipars gada laikā.

Pagājušajā gadā cītīgi spēlēju grāmatu bingo. Un pat pabeidzu to, izsvītrojot visus lauciņus. Šogad blogā pienācis laiks jaunam izaicinājumam, kas tieši tā arī saucas ”lasīšanas izaicinājums 2015”. Ideju aizguvu no interneta dzīlēm un nospriedu, ka šajā sarakstā varētu smelties iedvesmas saviem lasīšanas plāniem. Turpmāk mazā izaicinājuma ikoniņa būs atrodama Tējtasītes sānu joslā un ikreiz, kad kaut ko izlasīšu, atķeksēšu padarīto.

Dean Koontz - InnocenceTaču sīkāk runājot par to, kas nākamajā gadā lasāms, jāsaka, ka prāva čupiņa jau savākusies no iepriekšējā gada. Gada laikā plānoju pabeigt lasīt savu pirmo Dīna Kunca romānu Innocence, kā arī interesantu populārzinātnisko Mathew D. Lieberman apcerējumu par cilvēka dabu Social: Why Our Brains Are Wired to Connect. Abas šīs grāmatas stāv skumji puslasītas jau vairākus mēnešus. Vēl šogad gribu beidzot izlasīt divus gotiskos romānus, kurus blogā jau pāris reižu esmu pieminējusi The Fall by Bethany Griffin un The Mirk and Midnight Hour by Jane Nickerson. Noteikti šogad palasīšu arī kādu vieglu romancīti un/vai trillerīti. Pagaidām sarakstā ir  stāsts par lasītāju, kas iestrēgst grāmatā Black Moon Draw by Lizzy Ford, kā arī piektā grāmata J. A. Redmerski sērijā par algoto slepkavu dzīvi – The Black Wolf.

Akmens kļavasVēl gada sākumā plānoju izlasīt nesen kā Jāņa Rozes izdoto Ļenas Eltangas romānu Akmens kļavas, kā arī, mēģināt kārtīgāk iepazīties ar Haruki Murakami grāmatā Bezkrāsu Cukuru Tadzaki un viņa svētceļnieka gadi. Lēnā garā turpināšu klausīties arī audio grāmatas. Šobrīd manās austiņās starta pozīcijā sēž kārtējais non-fiction ar nosaukumu Outliers by Malcolm Gladwell.

Tāpat gribu šogad vairāk lasīt zinātnisko fantastiku. Sākšu no pamatiem, lasīšu Oldesa Hakslija Brīnišķīgo jauno pasauli un blogeru virtuālās apdāvināšanās laikā Ms Marii iedāvināto Džordža Orvela 1984. Ja bibliotēkas dievi būs man smaidīgi, ķeršos arī pie Īana Tregillisa blogosfērā mīlētā Asinszāles triptiha, sākot ar Rūgtajām sēklām. Izskatās, ka daudzi ir ķērušies pie līdzīgas apņemšanās, jo līdz šim brīdim man vēl nav izdevies noķert mirkli, kad šīs grāmatas būtu bibliotēkas plauktos.

The Handmaids TaleProtams, šogad lasīšu tulkotos jaunumus un pa kādam latviešu oriģināldarbam. Un tādu nebūs mazums. Decembra sākumā, ikgadējā Zvaigznes ABC grāmatu blogeru eglītes pasākumā uzzināju par veselu lērumu jaunu grāmatu, kas gaidīs savus lasītājus šogad. Šie jaunumu saraksti jau labu laiciņu klaiņo blogosfērā, taču man personīgi liels prieks ir par to, ka beidzot latviski tiks izdota Mārgaretas Atvudas grāmata Kalpones stāsts (The Handmaid’s Tale). Droši vien iemetīšu aci arī kārtējā Džona Grīna romānā Papīra pilsētās (Paper Towns) un palūkošos uz fantāzijas žanra pienesumu Roberta Džordana romānā Pasaules acs (The Eye Of The World). Tāpat nedrīkst aizmirst mūsu pašu zemes autorus. Šogad sagaidāmais jauns Didža Sedlenieka romāns Divas pasaules, kā arī Toma Kreicberga romāns Lopu ekspresis. Un, protams, es vēlēšos izlasīt arī pēc kārtas jau otro latviešu autoru fantāzijas un fantastikas stāstu krājumu Zilie jūras vērši, kurā būs lasāmi arī trīs no maniem stāstiem.

Izklausās jau nu ļoti daudz, taču patiesībā šī ir tikai kāda trešā daļa no visa, kas šogad būtu jāizlasa. Par filmām, kas jāredz 2015. gadā un jaunajiem seriāliem, ar kuriem būs vērts nosist savu dārgo laiku tuvākajos mēnešos, iepazīsimies citā ierakstā. Bet tagad stāsti – kas ir tavā lasīšanas plānā 2015. gadā?

8 komentāri

  1. Es arī skatījos uz to Popsugar garo sarakstu – izaicinājumu, bet nezinu, vai esmu spējīga to ievērot 😀 Vnk…man ir pārāk haotiski lasīšanas ieradumi, tāpēc man nav ne jausmas, ko gribēšu lasīt. Visu nosaka tā brīža garastāvoklis un piedāvājums(jo citreiz nostrādā ”redzu – gribu – vajag” princips). 🙂

    Like

    1. Man arī pārsvarā ir tuvs ”redzu-gribu-vajag” princips, jo mūžam, kā kaut ko apņemos, tā aizcilpoju citur. Taču Tas Popsugar saraksts izklausījās gana daudzveidīgs, lai es tajos ķeksīšos ietilpinātu praktiski jebkuru grāmatu, ko atradīšu. Tiesa, es neloloju cerības, ka aizpildīšu viņu visu 😀
      Piekrītu par garastāvokli. Ir tādi noskaņojumi, kad gribas tieši konkrētu grāmatu un neko citu. Nerunājot par tiem tukšajiem brīžiem, kad negribi lasīt pilnīgi neko un pat filmu vai seriālu skatīšanās šķiet apgrūtinājums. 🙂

      Like

  2. Man gada sākumam ir konkrēts plāns: 1) Ziemassvētku dāvanas, 2) vairākas grāmatas, kas jau ilgi stāv pie dīvāna + Inta atsūtītās, 3) izdevniecību jaunumi, 4) latviešu rakstnieku darbi. Tālāk jau redzēs, kādas vēlmes radīsies. Vienīgi vēl pavasarī man ir doma tā intensīvāk palasīt fantasy. Pamazām pildu jau otro grāmatu bingo.

    Like

    1. Fantāzijai man arī vieta noteikti atradīsies. Es tikai esmu slinka, lai lasītu viņu angliski 😀 Ļoti kārotos pēc dažiem Rofusa cienīgiem ķieģeļiem latviešu valodā.

      Like

      1. Šogad būšot Džordana “Pasaules acs”, ja nemaldos. Tas arī ir ķieģelis, angliski 800 lpp.

        Like

        1. Jā, es Goodreads skatījos, ka šis būs ļoti apjomīgs. Vairāk tādus 🙂

          Like

  3. Izlasīt Piecdesmit grāmatas gadā? Fascinējoši un visu cieņu! Es diemžēl tik daudz laiku nevaru atvēlēt šādam priekam 😦

    2015. gadā centīšos izlasīt “Pasaule Klārksona acīm”, ko jau kādu laiciņu esmu iesācis.

    Like

    1. Lai tiktu pie tām 50 grāmatām, tā vidēji rēķinot, sanāk apmēram 1 grāmata nedēļā, citreiz izdodas izlasīt vairāk, citreiz vairākas nedēļas nav nedz laika, nedz vēlmes vispār lasīt. Laika taupīšanas nolūkā, man pēdējā laikā iepatikušās audiogrāmatas – var vēl šo to izdarīt, kamēr grāmata ausīs runājas.
      Par Klārksona grāmatu esmu dzirdējusi, bet nav bijusi tā izdevība lasīt. Spriežot pēc atsauksmēm, varētu būt humora pilna 🙂

      Like

Komentēt

