Rudens divpadsmit nokrāsās. Foto stāsts.


20151018-IMG_2713Rudens ir laiks, kad šķiet teju vai apgrēcīgi iziet no mājas bez fotokameras. Tas ir laiks, kad gribas stundām ilgi klaiņot pa mežu, kur zemu nolaidusies saule ik uz soļa uzspīdina kādu jaunu, brīnišķīgu ainavu, radot mirkli, ko iemūžināt tiklab savā atmiņā, kā fotoaparāta ”digitālajā filmiņā”.

Rudens ir pārmaiņu laiks. Staigājot pa tām pašām vietām, var novērot kā piebriest un sačokurojas ogas, nodzeltē koki, nogatavojas kastaņi, nobirst āboli… Rudens ir pilnbrieda laiks. Laiks, kurā daba liek galdā visas savas kārtis, atdod visu, kas tai pieder ”uz pilnu klapi”, lai pēc tam liktos ziemas miegā līdz pavasarim, kad kokos atkal uzsprāgs pumpuri un pamodīsies pirmie kukainīši.

Rudens ir sajūtu laiks. Tādu sajūtu, kuras ir grūti ietērpt vārdos vai attēlos. Tomēr es katru gadu mēģinu. Un šogad mans rudens izskatās šādi.


Šķiet, kāds ir paņēmis otu un pa nakti uzmanīgi apgleznojis katru mazāko meža lapiņu…

…un katru mazāko meža zariņu.

20151024-IMG_2795

Dažs vēl izsprucis no otas pieskāriena un dižojas par zaļu pat vēl zaļāks. Kurš teicis, ka tikai pavasarim pieder monopola tiesības uz zaļajiem toņiem?

20151003-IMG_2579

Rudens paies ātri. Pārāk ātri. Brīnišķīgais laiks aizplūdīs pāri upes nogludinātiem oļiem.

20151003-IMG_2574

Mēs te mazliet pamirdzēsim, ja? Saulē, vējā un absolūtā bezrūpībā.

20151026-IMG_2801 (2)

20151024-IMG_2793

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kādu odziņu? Pie mums tikai pašas svaigākās un labākas! Augušas Gaujas krastos un dzērušas tikai tīru saules gaismu.

20151003-IMG_2545

Tie mazliet maģiskie brīži, kad daba ienāk pilsētā. Pārņem noplukušo urbāno vidi, noklāj to ar krāsu sprādzienu, ielaužas pamestās, netīrās ēkās un izrotā pēc saviem ieskatiem, sakot: ”Es palikšu šeit. Es būšu te arī tad, kad tevis vairs sen nebūs uz šīs pasaules.”

20151003-IMG_2514

”Es esmu bagāts – man pieder viss, kas ar mani ir noticis”. Zelts, kur vien skaties – zelts…

20151024-IMG_2785…un saules gaisma, kuras nekad nevar būt par daudz.

20151003-IMG_2552 (3)20151018-IMG_2708-2

~Lai jums krāsainas un mirdzošas šīs brīnišķīgās rudens dienas! ~

4 komentāri

  1. Ļoti skaistas fotogrāfijas – rudens sajūta noķerta 100%. 🙂

    Like

    1. Paldies 🙂
      Man pašai šķiet, ka rudens dabā ir visskaistāko sajūtu gadalaiks – visapkārt tik daudz krāsu un saules gaismas.

      Like

  2. Pievienojos – tiešām ļoti skaistas fotogrāfijas!

    Like

Komentēt

