Idejas grāmatzīmēm


Ik pa brītiņam grāmatnieku blogosfērā uznirst kāda maza jauka stafete. Šoreiz tā ir Elīnas aizsāktā grāmatzīmju rakstu akcija, kuras kociņu man tālāk nodeva Inga un Norelle – paldies, meitenes.

Šīs akcijas doma ir gaužām vienkārša – parādīt un pastāstīt saviem lasītājiem par savām iemīļotākajām grāmatzīmēm. Taču patiesību sakot šajā uzdevumā man nācās brīdi palauzīt galvu. Lai gan man ļoti patīk arī ideja par grāmatzīmēm (ak, visi tie skaistie mākslinieciskie darinājumi, kas mūsdienās pieejami grāmatmīļiem), es pati ikdienā tās izmantoju visai maz. Lielākoties man izdodas atcerēties, kurā stāsta vietā katrā grāmatā esmu palikusi, nemaz nerunājot par elektronisko tekstu, kura pieturas punktus manā vietā atceras e-lasītājs vai planšete.

Tomēr grāmatzīmēm nenoliedzami piemīt savs šarms un manā īpašumā atrodas dažas iecienītas. Tādēļ šajā nelielajā rakstiņā nolēmu piedāvāt Tējtasītes lasītājiem pārīti grāmatzīmju ideju, kuras pati esmu izmantojusi vai izmantoju savā lasīšanas rituālā.


Lentītes, mežģīnes un aukliņas

Patiesībā šī ir viena no pirmajām variācijām par grāmatzīmi, kas ienāca manā prātā, izdzirdot par šo stafeti. Kas var būt vienkāršāk un skaistāk par kādu patriotisku (vai pat mazāk patriotisku – man ļoti patīk arī ideja par no kāda rokdarbu projekta pāri palikušas mežģīnes izmantošanu) lenti šī brīža mīļākajā lasāmvielā? Īpaši, ja tā ir vietējā autora grāmata – pašlaik esmu diezgan lielā sajūsmā par Svena Kuzmina stāstu krājumu „Pilsētas šamaņi”.

gramatzimes-lentes-tejtasite

Lūdzu netraucēt! Es lasu!

Šo grāmatzīmi saņēmu komplektā ar brīnišķīgo Baiba Books lasītāja dienasgrāmatu – nelielu, jauku blociņu, kurā pierakstīt īsas piezīmes un citātus par nesen izlasīto. Papīra blogs – ja jums tā tīk. Turklāt šī grāmatzīme uzkarama arī uz durvju roktura, lai ikviens zinātu, ka ir pienācis svētais un netraucējamais lasīšanas brīdis.

gramatzimes-netraucet-lasu-tejtasite

Pastkartītes un kartītes

Man patīk kolekcionēt dažādas pastkartītes un kartītes. Ne tikai tās, kas dāvinātas vai atvestas mājup no ceļojumiem – tikpat simpātiska man šķiet arī doma tādas saņemt, izdarot pasūtījumu kādā iecienītā veikalā. Piemēram, šī sārto toņu kartīte nākusi no Madara Cosmetics un, manuprāt, gluži labi iederas grāmatā, kas stāsta, kā būt parīzietei vienmēr un visur.

gramatzimes-kartinas-tejtasite

Kārtis

Nesen kārtojot sava vecā rakstāmgalda atvilktni, lai atbrīvotos no aizmirstības putekļiem, atradu sen atpakaļ iegādātu zīlēšanas kāršu kavu. Nu, ko lai saka, zīlēt toreiz tā arī neiemācījos, bet maģiskai grāmatai piestāv maģiska kārts…

gramatzimes-karts-tejtasite

Grāmatzīme parastā

Dažkārt nekas nepārspēj klasiku. Īsteni latviskā garā ieturēta grāmatzīme – dāvana. Turklāt vēl ar manu vārdu. Viena no pirmajām un biežāk izmantotajām grāmatzīmēm, kāda vien atrodama manā īpašumā. Arī viena no mīļākajām. Attēlā tā atrodas vienā no pēdējā laika lieliskākajiem literārajiem atklājumiem – Ralfa Kokina “Kurzemes vilkaču nostāstos”.

gramatzimes-zime-ar-vardu-tejtasite

Tas arī viss no mana plaukta apcirkņiem. Ceru, ka kādam bija interesanti ielūkoties pa šo atslēgas caurumu. Es labprāt paskatītos, ko par savām grāmatzīmēm domā Dainis, Ms Marii un Mēnessmeitēns – tādēļ stafetes kociņi jums. Un, protams, jebkuram lasītājam, kas sajūt gribēšanu un varēšanu pastāstīt par saviem mīļākajiem lappušu atzīmēšanas ieradumiem – priecāšos komentāros redzēt arī jūsu idejas labām grāmatzīmēm.

7 komentāri

  1. tik brīnišķīgs ieraksts 🙂

    Like

    1. Paldies 🙂 , man šoreiz dikti patika stafetes ideja, bija iedvesma tapināt rakstu.

      Like

  2. Paldies, par nominēšanu! 🙂 Būs man arī jāpārskata, ko tad īsti es izmantoju kā grāmatzīmi! 😉 Man patīk Tava izvēle. Un par to personalizēto grāmatzīmi runājot, šādos brīžos noz”eloju, ka man ir diezgan pagarš vārds! 🙂

    Like

    1. Man šķiet, garākam vārdam uz grāmatzīmes nav ne vainas – atbilstošu fontu un dizainu vienkārši vajag 🙂 Gaidīšu arī Tavu grāmatzīmju izvēli 🙂

      Like

  3. Ārprāts, esmu palaidusi garām stafeti! Forši, ka Tev ir klasiskā grāmatzīme. Atceros, ka mums darbmācības stundās bija jāauž vai jāmezglo grāmatzīmes, tiesa, bez sava vārda.

    Like

    1. Mums arī mājturībā bija jāmēģina grāmatzīmes saveidot. Neatceros, ka būtu toreiz ar īpašām sekmēm to paveikusi, bet kaut kas līdzīgs man vēl vecās lādēs mētājas 🙂

      Like

  4. […] pie lietas un, jau laicīgi piedalīties blogeru stafetē. Šīs stafetes kociņu man nodeva Tējtasītes, par ko viņai īpašs paldies. […]

    Like

Komentēt

